Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@17:04:48 GMT

طرز تهیه شربت زعفران، مخصوص روزهای گرم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۴۹۹۶

طرز تهیه شربت زعفران، مخصوص روزهای گرم

در این هوای گرم هیچ‌چیز بیشتر از یک نوشیدنی خنک نمی‌چسبد. شربت زعفران هم یکی از بهترین شربت‌هاست که هم خواص بی‌نظیری دارد هم طعم فوق‌العاده‌ای.

مواد لازم: زعفران: به مقدار دلخواه گلاب: ۲/۱ لیوان عرق بیدمشک: نصف قاشق غذا خوری آب: دو لیوان شکر: ۵ لیوان طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا زعفران را پودر کرده و دم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. برای درست کردن شهد شربت زعفران، آب را به میزانی که در بالا عنوان شد، در ظرفی مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. وقتی آب به جوش آمد، شکر را اضافه می‌کنیم و تا قوام آمدن شربت، شکر را از اطراف ظرف هم می‌زنیم، تا وقتی که شکر کاملا در آب حل شود. بعد از این مرحله مقداری عرق گلاب، زعفران دم کرده و عرق بیدمشک را به شربت اضافه می‌کنیم. به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می‌دهیم تا شربت به درجه غلظت کافی برسد و بعد از قوام آمدن، شربت را در دمای محیط قرار می‌دهیم تا خنک شود.

۲. شهد شربت آماده شده را به نسبت مورد علاقه می‌توانید با آب مخلوط کرده و نوش جان کنید. حتما شهد باقی‌مانده را در ظرف تمیز و در بسته در یخچال برای حفظ کیفیت بهتر نگهداری کنید.

۳. اگر شربت باقی‌مانده شکرک زد، دلیل آن مقدار حرارت بالا و تبخیر سریع آب بوده است. برای رفع این مشکل، کمی آب جوش به شربت اضافه کرده و آن را دوباره با حرارت ملایم بجوشانید. 

۴. اگر شربت به اندازه کافی قوام نیاید ممکن است کپک بزند و یا ترش شود. اگر بعد از چند روز متوجه قوام نیامدن شربت شدید، قبل از کپک زدن شربت، آن را دوباره بجوشانید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شربت زعفران طرز تهیه شربت نوشیدنی خنک سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ

در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود.این مذاکرات درست در آستانه مطرح شدن ادعای حمله رژیم صهیونیستی به رفح به مراحل جدی‌تری رسیده و آمریکا یک‌پای آن است.اما بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که حمله به رفح قطعی است و این ربطی به انجام و عدم انجام توافق در مصر ندارد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • روزهای سختی در انتظار استقلال است
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید