Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:11:08 GMT

تحقق جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه امکان‌پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۵۱۸۶

تحقق جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر چهارشنبه در حاشیه نخستین جلسه گردهمایی روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران کل بازرسی چهار استانشمالغرب کشور، با تاکید بر اینکه تحقق جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه امکان‌پذیر نیست، گفت: حتی اگر بهترین شرایط ممکن را هم برای واحدهای تولیدی، فراهم کنیم اما مواد اولیه تامین نشود، جهش تولید محقق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تامین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای تولیدی با اختلاف زیاد نسبت به سایر مشکلات است و شرایط کنونی کشور الزام می‌کند که بانک مرکزی، مسیر، قواعد و دستورالعمل‌های متفاوت در پیش بگیرد.

فغفوری با بیان اینکه تولیدکنندگان انتظار تسهیل‌گری برای رونق تولید را دارند، ادامه داد: تسهیل‌گری برای واحدهای تولیدی ایجاد شود تا بتوانند از منابع ارزی خودشان در خارج از کشور بدون انتقال ارز مواد اولیه وارد کنند تا چرخ کارنجات داخلی متوقف نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: جهش تولید متکی و وابسته به یک قوه نیست و تحقق اهداف سالانه سه قوه در حوزه جهش تولید باید برنامه‌ریزی شود.

فغفوری با بیان اینکه هیچیک از واحدهای تولیدی نیازی به ارز سیستم بانکی ندارند، افزود: اگر بهترین شرایط هم برای واحدهای تولیدی ایجاد شود ولی در تامین مواد اولیه مشکل داشته باشند تولید مختل شده و قطعاً جهش تولید تحقق نمی‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تولیدکنندگان انتظار دارند تسهیل‌گری برای رونق تولید دارند، گفت: برای تحقق شعار سال باید اقداماتی انجام شود که فعالیت واحدهای تولیدی متوقف نشود.

فغفوری با تاکید بر اینکه این الزام وجود دارد که بانک مرکز برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و هموار کردن مسیر تولید قواعد و دستورالعمل‌های متفاوت‌تری را در پیش بگیرد، ادامه داد: کارخانجات در تامین و تهیه مواد اولیه مشکل دارند و برخی از بخشنامه‌های بانک مرکزی برای تولیدکنندگان مشکلاتی ایجاد کرده که نیازمند اقدامات موثری در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه در این راستا جلسات متعددی علاوه بر حوزه قوه مجریه در استان و سطح کشور جلساتی نیز بر اساس برنامه‌های سایر قوا در حوزه‌های مختلف برگزار شده است، ادامه داد: امروز نخستین جلسه در سطح کشور با حضور روسای بازرسی کل و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های مربوطه مانند اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، نظام مهندسی و بخش خصوصی برگزار شد و در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی و انتظارات حوزه اقتصادی استان از سازمان بازرسی برای کمک به عملیاتی کردن جهش تولید و تسهیل فرآیندها در این جلسه مطرح می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه در شرایط کنونی شاید اجرای عین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی امکان‌پذیر نباشد، ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا سریعتر بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

کد خبر 4946435

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت زنجان جهش تولید ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام آتش سوزی گرگان سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج واحدهای تولیدی معدن و تجارت مواد اولیه جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم