Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی درباره وضعیت مهدکودک‌ها در خراسان رضوی اگفت: در کل کشور ۱۵ هزار و ۲۷ مهدکودک زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند که  خراسان رضوی با بیش از ۱۳۰۰ مهدکودک رتبه اول  تعداد مهدکودک‌های کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کودکی مهم‌ترین دوران شکوفایی انسان و اساسی‌ترین پایه برای تأمین سلامت در دوره‌های بعدی زندگی است. از همین رو مهدکودک‌ها با هدف کمک به رشد همه‌جانبه کودکان و رشد استعداد‌ها و علایق کودکان شکل گرفته و برای همین نظارت و ارزیابی مهدکودک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی علاوه بر رتبه اول تعداد مهدکودک‌ها، رتبه اول کشور در تعداد مهد‌های حاشیه شهر را با ۳۰۰ مهدکودک و بهره‌مندی ۱۳ هزار کودک حاشیه شهر مشهد داراست.

حقدادی بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار کودک از خدمات مهدکودک‌های خراسان رضوی برخوردار هستند که ۵۵/۱۲ درصد کودکان کل کشور را تشکیل می‌دهند.

او تصریح  کرد: در استان خراسان رضوی ۱۳۹۰ مهد خصوصی، ۸۰۵ مهد شهری، ۳۰۰ مهد حاشیه شهر، ۵۸۵ مهد روستایی فعالیت می‌کنند که بر این اساس اکنون ۸۳ هزار و ۶۸۵ کودک زیر نظر ۷۲۱۳ مربی از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند.

او با بیان این مطلب که ۳۰ هزار کودک در مهدکودک‌های استان از غذای گرم بهره‌مند هستند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۵۵ میلیارد ریال برای یک وعده غذای گرم کودکان هزینه شده است.
بیشتر بخوانید:مهد کودک های خراسان رضوی در شرف بازگشایی
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای مهرماه تا اسفندماه ۹۸، بازدید‌های کارشناسی سازمان بهزیستی در مهدکودک‌ها انجام شده است که در این راستا ۳۵ بازدید کارشناسی ستادی از مراکز، ۱۴۲۷ بازدید انفرادی کارشناسان شهرستان‌ها، ۸۵۴ بازدید تیمی، ۱۵۱ طرح ارزشیابی مهدکودک‌ها انجام شده است.

حقدادی اظهار کرد: مهدکودک‌ها بیشترین شرکای کاری بهزیستی استان هستند، به همین دلیل بالاترین آمار نظارت، صدور مجوز، تذکر و اخطار در کمیسیون ماده ۲۶ را به خود اختصاص می‌دهند. به‌طوری که از ابتدای مهرماه تا اسفندماه سال گذشته ۷۳ تذکر و اخطار برای مهدکودک‌های استان صادر شده است.

اوافزود: اکنون بیش از ۷۰۰۰ نفر به‌صورت مؤسس، مربی و خدمه در مهدکودک‌های استان مشغول فعالیت هستند، اما متأسفانه به‌دنبال همه‌گیری کرونا از اوایل اسفندماه ۹۸ مهدکودک‌ها تعطیل شدند و به‌دنبال آن مشکلات اقتصادی جدی برای آن‌ها پیش آمد و تعدادی از مربیان بیکار شدند و تعدادی از مهد‌ها اعلام تعطیلی کردند. البته باتوجه‌به قرارگرفتن مهدکودک‌ها در زمره مراکز و بنگاه‌های زیان‌دیده از کرونا، تسهیلات و حمایت‌های اعلام شده شامل این گروه نیز خواهد شد.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی تعطیلی مهد کودک ها مشکلات اقتصادی خراسان رضوی مهدکودک ها تعداد مهد رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند

رحیمی معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: پارسال با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبود یافته شغل ایجاد شده است.

او با اعلام اینکه برای اشتغال این افراد پارسال تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آ‌ن‌ها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است. 

بیشتر بخوانید

۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

رحیمی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، اظهار کرد: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی