Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:15:41 GMT

جهان در مواجهه با بحران غذایی ناشی از گسترش کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۵۳۸۰

جهان در مواجهه با بحران غذایی ناشی از گسترش کرونا

گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های برای مهار آن کاهش درآمدها و کسب و کار را به دنبال داشته است که همین امر خطر قحطی و گرسنگی را در بسیاری از نقاط جهان افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تنها پس از گذشت چند هفته از ظهور ویروس کرونا ضعف و نابرابری سیستم جهانی غذا به همگان ثابت شد. برنامه جهانی غذا اخیراً هشدار داده است که بیش از ۲۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان بر اثر کووید -۱۹، جنگ‌های مدنی، نابودی محصولات کشاورزی ناشی از خشکسالی و تغییرات آب و هوایی در شرایط قحطی و گرسنگی شدید به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری کووید -۱۹ خطر گرسنگی جهانی را به طور قابل توجهی تشدید کرده است؛ مواد خوراکی اغلب به میزان کافی یافت می‌شود اما بسیاری از دولت‌ها محدودیت‌هایی را بر مردم اعمال کرده‌اند که در نتیجه بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده‌اند و منبع درآمد دیگری برای تهیه ملزومات خود و خانواده، حتی مواد غذایی، ندارند. علاوه بر این، با بسته شدن مدارس بیش از ۳۷۰ میلیون نفر از کودکان از خوردن وعده‌های غذایی در محل آموزش خود محروم شده‌اند که این مسئله خود مشکلی بر گرسنگی مردم افزوده است.

از سوی دیگر، در بسیاری از نقاط دنیا به دلیل اعمال قرنطینه‌ها و بسته شدن مرز شهرها، امکان حمل مواد غذایی از یک منطقه به دیگری وجود ندارد و در نتیجه مردم با کمبود مواد خوراکی مواجه هستند. همین کمبود مواد غذایی باعث شده است بسیاری از فروشنده‌های سودجو قیمت محصولات غذایی را به طور باور نکردنی افزایش دهند که در نتیجه مردم در خرید با مشکل مواجه می‌شوند و در مصرف مواد غذایی خود بسیار صرفه جویی می‌کنند و با گرسنگی مواجه می‌شوند.

این روزها مردم در بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند که کمک مالی و غذایی کشورهای ثروتمند می‌تواند این مردم را از خطرات ناشی از قحطی نجات دهد. به عنوان مثال، دولت اریتره کشوری در شرق قاره آفریقا، غلات و حیوانات کوچک نظیر بزها و گوسفندها را در میان مردم فقیر توزیع کرده است تا از گرسنگی آن‌ها در بحران ترسناک کرونا خودداری کند. اگرچه، چنین اقداماتی بسیار ضروری است اما به تنهایی نمی‌تواند مشکل گرسنگی و قحطی را برطرف کند و تنها در دوران شیوع کرونا و به مدت کوتاهی جوابگو است. لازم است اقداماتی فراگیر از سوی تمام دولت‌ها صورت گیرد تا در نتیجه سیستم غذای جهانی بهبود یابد و مردم به طور برابر به منابع غذایی دسترسی داشته باشند.

چنانچه مشکل سیستم غذای جهانی حل شود، آنگاه مردم در بحران‌های بعدی نظیر گسترش بیماری‌های همه‌گیر، سیل، زلزله و خشکسالی با قحطی و گرسنگی مواجه نمی‌شوند. شاید سرمایه‌گذاری در تحقیقات کشاورزی برای بهبود تولیدات، استفاده از غلات مقاوم به کم آبی، سیستم‌های هشداردهنده زودهنگام و توسعه روش‌های کشاورزی پایدار (به عنوان مثال، روشی که به آب کم برای رشد محصول نیاز دارد) به بهترین شکل ممکن مسئله قحطی و گرسنگی را به خصوص در زمان بحران حل کند.

از سوی دیگر، توسعه مزارع محلی و افزایش تقاضا برای تولید محصولات غذایی در هر منطقه به طور جداگانه، می‌تواند از گرسنه ماندن مردم در آن منطقه خودداری کند. چرا که محصولات غذایی به مقدار فراوان تولید می‌شود، افزایش قیمت به ندرت صورت می‌گیرد و مهم‌تر از همه این که مردم در این مزارع مشغول به کار می‌شوند در نتیجه نرخ بیکاری و به دنبال آن فقر و گرسنگی به حداقل میزان خود می‌رسد.

کد خبر 428102

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا و اقتصاد بحران غذا شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قحطی و گرسنگی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی با افزایش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند که همه این عوامل منجر به چاقی و بروز مشکلات مختلف جسمانی می‌شود. کنترل وزن قبل از افزایش آن بسیار مهم است. از همین رو تنظیم عادات صبحانه کلیدی است. غذاهای پر کالری به افزایش سریع وزن کمک می کنند، بنابراین ترکیب گزینه‌های کم کالری برای کنترل وزن، همراه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ضروری است. در این مطلب به ۵ دستورالعمل صبحانه کم کالری و در عین حال خوشمزه اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در طول سفر کاهش وزن از آن‌ها لذت ببرید.

تست آووکادو

نان تست آووکادو یک گزینه سالم و کم کالری برای کاهش وزن و حفظ سلامت است. برای تهیه این خوراکی لذید، یک عدد نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده کافی است. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، کمی نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل یک تخم مرغ پخته را در ظرفی بریزید و همه مواد را با آووکادو خوب مخلوط کنید. سپس مواد آماده شده را روی نان بمالید و میل کنید. این تست آووکادو بدون تخم مرغ افزوده تنها ۲۰۱ کالری دارد.

پودینگ دانه چیا

این غذای سالم و خوشمزه از نظر طعم و مزه می‌تواند هر صبحانه و دسری را شکست دهد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای تهیه آن، ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا که به مدت یک شب خیسانده شده باشد، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف فنجان شاه توت را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. پودینگ دانه چیا شما آماده است. این پودینگ فقط ۱۷۰ کالری دارد.

کاسه اسموتی

برای تهیه یک کاسه اسموتی، نصف فنجان توت یخ زده، نصف موز، نصف فنجان اسفناج، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا را که به مدت یک شب خیس خورده باشد، ترکیب کنید. همه این مواد را در ظرف مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت خمیر اسموتی در بیاید. سپس آن را در یک کاسه یا لیوان خالی کنید و با ۱ قاشق غذاخوری گرانولا و تکه‌های میوه تازه تزئین کنید و آن را به صورت تازه مصرف کنید. این اسموتی در مجموع ۲۳۰ کالری دارد که می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

املت سبزیجات

برای تهیه املت سبزیجات، ۲ عدد تخم مرغ بزرگ را در ظرفی بشکنید. یک چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد، آن را روی تابه نچسب بریزید و بگذارید بپزد تا دو طرف آن قهوه‌ای طلایی شود. این املت حاوی ۲۰۵ کالری و فوق العاده سالم است و یک منبع انرژی فوری را فراهم می‌کند.

پارفه ماست یونانی

برای تهیه پارفه (در زبان فرانسوی به نوعی دسر سرد گفته می‌شود) ماست یونانی برای صبحانه، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی را انتخاب کنید، به آن یک چهارم فنجان توت تازه (می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید)، ۱ قاشق غذاخوری بادام یا گردو خرد شده و ۱ قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. این صبحانه ۱۷۰ کالری دارد.

بیشتر بخوانید:

این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند

با این شیوه ۵۵۰ کالری در روز کم کنید | توصیه متخصصان درباره شیوه‌های کاهش وزن

کد خبر 847498 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟