Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@23:33:09 GMT

طرز تهیه ماست خانگی؛ ساده و خوش‌طعم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۵۵۸۶

طرز تهیه ماست خانگی؛ ساده و خوش‌طعم

آفتاب‌‌نیوز :

با یک دستور ساده می‌توانیم در خانه ماست درست کنیم و از طعم آن لذت ببریم.

مواد لازم:

شیر: ۴ لیوان
ماست: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. شیر را بجوشانید (پس از به جوش آمدن شیر حرارت را کم کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید شیر به آرامی بجوشد و آب اضافی‌اش تبخیر شود). شیر را داخل ظرفی که برای ماست در نظر گرفته‌اید بریزید و اجازه دهید شیر کمی خنک شود (در زمان اضافه کردن ماست، شیر باید به اندازه‌ای گرم باشد که انگشت‌تان گرما را حس کند اما نسوزد).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. مقداری از شیر را داخل کاسه‌ای بریزید و با ماست مخلوط کنید؛ سپس آن را به بقیه شیر اضافه کنید و با قاشق به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شود (این روش برای حل شدن بهتر ماست است).

۳. در ظرف را ببندید و ظرف ماست را با حوله گرمی خوب پوشش دهید و در جای گرمی بگذارید. بسته به گرمای محیط ۵ تا ۸ ساعت زمان برای بستن ماست لازم است؛ پس از اینکه ماست بسته شد ظرف را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

فوت و فن‌ها:

- اگر ماست آب انداخت و تکه تکه شد یعنی شیر زیاد داغ بوده یا ماست خیلی سرد بوده یا مایه ماست کمتر از مقدار لازم بوده است.

- هرچه چربی شیر بیشتر باشد ماست خانگی شما سفت‌تری خواهید داشت.

- برای تهیه ماست شیرین مخصوص دسر و … می‌توانید همزمان با اضافه کردن ماست به شیر، مقداری شکر نیز به شیر اضافه کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماست خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست

 نصرت خاتون علوی گفت: استاد شهیدمرتضی مطهری (ره) یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر جدید است که در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد هم عصران خویش بود.
 
وی افزود: او توانست عمر پر برکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیات‌بخش از زوایای مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کجروی‌ها و انحرافات صرف نماید. بدین جهت حق عظیمی بر مسلمانان به‌ویژه نسل انقلاب دارد و به حقیقت، الگویی وارسته و موفق برای نسل جستجوگر عصر ماست.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت ایرانشهر ادامه داد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های بسیار ارزشمند جامعه بود. کمتر سراغ داریم، حداقل در تاریخ زندگی خودمان، شاید تعدادشان به ۱۰ نفر هم نرسد. شخصیتی دلسوز جامعه، فرهنگ دین و ایران بود، هر چه نوشت خوب نوشت و کتابی از شهید مطهری نیست که بخوانید و استفاده نکنید. همین الان هم گاهی وقت‌ها که فرصت پیدا می‌کنم در قفسه کتاب هایم، یک قفسه مخصوص کتاب‌های شهید مطهری است، چند دقیقه که فرصت پیدا می‌کنم یک کتاب را از قفسه برداشته و ورق می‌زنم همانجا و در همان صفحه استفاده می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه