Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@19:05:30 GMT

رشد ۳۵ هزار و ۵۵۹ واحد شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۵۵۹۹

رشد ۳۵ هزار و ۵۵۹ واحد شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۵ هزار و ۵۵۹ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سرمایه‌گذاری در بازار بورس این روز‌ها در کانون توجه خانوار‌های ایرانی قرار گرفته و هر روز حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران داد و ستد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون نوبت مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که از فرصت تاریخی و طلایی سرازیر شدن پول به بورس برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و رونق تولید شرکت‌های خود استفاده کنند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۳۵ هزار و ۵۵۹ واحد رشد کرد و به رقم یک‌میلیون و ۱۵۳ هزار و ۶۷۷ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با افزایش ۹ هزار و ۴ واحد به رقم ۳۶۸ هزار و ۹۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ هزار و ۳۲۲ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از ۱۰.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۴ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش امروز معاملات فرابورس را که به ۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان رسید اضافه کنیم، امروز معامله‌گران بورس تهران و فرابورس ایران بیش از ۱۵ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با رشد ۳.۱ درصد روبه‌رو شد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن ۲.۵ درصد رشد کرد.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۲.۵ درصد، شاخص آزاد شناور ۳.۱ درصد، شاخص اول بورس ۳.۸ درصد و شاخص بازار دوم بورس به خاطر معاملات بلوکی ۲.۱ درصد رشد کرد.

امروز عمده نماد‌های مهم بورس مانند ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان همگی بیشترین اثر را در تقویت شاخص بورس داشتند.

نماد‌های پربیننده امروز شامل بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری و پتروشیمی پارس بوده‌اند.
روند یکساله شاخص بورس تهران
کارشناسان عمده دلیل رشد شاخص بورس را سرازیر شدن نقدینگی سرگردان بازار به سمت بورس می‌دانند که حجم نقدینگی در کشور به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و به خاطر اینکه بازار‌های موازی مانند مسکن، املاک و خودرو و نیز طلا و سکه با رکود مواجه است، به ناچار پول‌های مردم به سمت بورس حرکت کرده است که البته این را باید به فال نیک گرفت، زیرا امید می‌رود بخشی از این پول به سمت بازار حقیقی و تولید سوق داده شود.

همچنین دولت در راستای عمق بخشیدن به بازار سرمایه قصد دارد، سهام خود در شرکت‌های دولتی را به صورت ای‌تی‌اف و صندوق‌های قابل معامله بورسی ارائه کند.

از طرفی، دولت از شرکت‌های بزرگ خواسته است با فراهم شدن شرایط رونق در بورس، نسبت به حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه و عرضه اولیه اقدام کنند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در معاملات ۳۰۵ واحد رشد کرده و به رقم ۱۲ هزار و ۸۷۰ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۸۴۵ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۴۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های مهم بورسی مانند هلدینگ معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، نیروی برق دماوند، توسعه مالی مهر آیندگان و مادیران همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

نماد‌های پربیننده امروز شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، داروسازی تولیددارو، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کارخانجات تبرک بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رشد شاخص بورس بازار سرمایه بورس اوراق بهادار تهران میلیارد تومان فرابورس ایران تومان رسید شاخص بورس داد و ستد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۲۲۷۹ واحدی به ۲,۲۴۷,۴۶۵ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با افت ۱۲۲۷۹ واحدی به ۲,۲۴۷,۴۶۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۱۰۴.۷۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۷۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۵,۵۶۶ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۰,۱۱۳.۲۳۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۶۱۴,۷۴۰.۹۴۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750633

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار