Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوشان شنا، شیرجه و واترپلو قرار است از هفته آینده تمرینات خود را در استخر آغاز کنند.

بیش از سه ماه است که با شیوع کرونا تمرینات شناگران تعطیل شده و آن ها از رفتن به استخر محروم شده اند. اکنون با بهتر شدن شرایط قرار است فدراسیون شرایطی را فراهم کند تا ملی‌پوشانی که قصد حضور در مسابقات انتخابی المپیک را دارند با حفظ پروتکل های بهداشتی تمرینات خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرید فتاحیان در مورد آغاز تمرینات ملی‌پوشان شنا، شیرجه و واترپلو گفت: قرار است امروز بحث شروع اردوهای ملی پوشان را نهایی کنیم و اگر بشود از هفته آینده تمرینات ملی‌پوشان با شرایط خاص و با رعایت پروتکل هایی که وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند آغاز شود. ما از هفته آینده تمرینات را آغاز کرده و با رعایت دو برابر آنچه‌ که پروتکل‌های بهداشتی می‌گوید تمرینات را از سر خواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت: استخر قهرمانی استاندارد 50 متر است و طبق پروتکل‌های بهداشتی 24 نفر (یک خط در میان) می توانند از آن استفاده کنند. اگر امروز بحث را نهایی کنیم با نیمی از این تعداد کار را شروع خواهیم کرد. در این شرایط تصمیم بزرگی است که مشکلات خود را دارد در نتیجه ما با 12 نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استخر استاندارد کار را شروع می‌کنیم. البته این تمرینات تنها برای تعداد محدودی از ملی‌پوشان و تنها ورزشکارانی که می خواهند در انتخابی المپیک شرکت کنند خواهد بود. هنوز IOC و فدراسیون بین‌المللی اعلام نکرده اند که مسابقات انتخابی المپیک به چه شکل خواهد بود بنابراین ما با وسواس و با تعداد محدود و با رعایت دو برابری پروتکل‌های بهداشتی کار را پیش خواهیم برد. 

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان از خوابگاه استفاده خواهند کرد یا خیر گفت: استفاده از خوابگاه هم یکی دیگر از مشکلات ما است. ملی‌پوشان تهرانی‌ در استخر 50 متر و ملی پوشان شهرستانی در شهرهای خود تمرین خواهند کرد. قرار است با هماهنگی با هیات استانی یک سانس خالی برای ملی پوشان در شهرستان فراهم کنیم. در واترپلو از مجموع 16 ملی پوش 7 – 8 نفرشان تهرانی هستند. در شنا از مجموع 6 – 7 نفر نیز 3 نفر تهرانی هستند. در رشته شیرجه نیز تنها دو ملی‌پوش داریم که در تهران و تبریز تمریناتشان را ادامه خواهند داد.

فتاحیان در ادامه در خصوص تعیین تکلیف لیگ‌های شنا و واترپلو گفت: هنوز تعیین تکلیف نشده و ما با باشگاه‌ها در حال مذاکره هستیم. باشگاه ها در این مسابقات ذی نفع هستند و و باید نظر آن‌ها در این خصوص گرفته شود. در خصوص لیگ واترپلو شرایط راحت تر است چون تنها مسابقات پلی آف مانده و اگر شرایط عادی شود می توانیم آن را ادامه داهیم، اما در شنا هنوز یک مرحله  مانده که این مهم است. باید ببینیم نظر باشگاه‌ها چیست تا در هیات اجرایی تصمیم نهایی گرفته شود./ ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ملی پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو با شروع تمرینات
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • مارسلو وارد ایران شد
  • مربی برزیلی تیم ملی والیبال به ایران آمد
  • مارسلو به تیم ملی والیبال ملحق شد
  • یک برزیلی به کادر فنی تیم ملی والیبال اضافه شد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ عبادی پور در لیست جایی ندارد
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح تیم ملی والیبال
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح سرمربی تیم ملی والیبال