Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، تازه‌ترین آمار‌ها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به 413 هزار و 733 نفر رسیده و تاکنون ابتلای هفت میلیون و 323 هزار و 891 نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون سه میلیون و 604 هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.
از میان سه میلیون و 306 هزار و 158 مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و 252 هزار و 132 مورد معادل 98 درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها 54 هزار و 26 مورد معادل دو درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
همچنین از چهار میلیون و 17 هزار و 733 پرنده مختومه بیماران مبتلا به کرونا سه میلیون و 604 هزار نفر معادل 90 درصد از موارد بهبود یافته و 413 هزار و 733 نفر معادل 10 درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود، اما آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشور‌های این منطقه ابراز نگرانی کرده است.
همچنین سازمان جهانی بهداشت روز گذشته با بیان اینکه شیوع کروناویروس به طور کلی در سراسر جهان وخیم‌تر شده است از مقامات کشور‌ها خواست تا اقدامات خود را برای کنترل شیوع این بیماری تشدید کنند.
آمریکا همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
 برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است
پس از آن کشور‌های ترکیه با 172 هزار و 114 مبتلا، فرانسه با 154 هزار و 591 مبتلا، شیلی با 142 هزار و 759 مبتلا، مکزیک با 124 هزار و 301 مبتلا، پاکستان با 113 هزار و 702 مبتلا، عربستان سعودی با 108 هزار و 571 مبتلا تاکنون بیش از 100 هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
سپس کانادا با 96 هزار و 653 مبتلا، چین با 83 هزار و 46 مبتلا، قطر با 71 هزار و 879 مبتلا، بنگلادش با 71 هزار و 675 هزار مبتلا، بلژیک با 59 هزار و 437 مبتلا، آفریقای جنوبی با 52 هزار و 991 مبتلا و بلاروس با 50 هزار و 265 مبتلا بیش از 50 هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
همچنین کشور‌های هلند، سوئد، اکوادور، کلمبیا، امارات متحده عربی، سنگاپور، مصر، پرتغال، کویت، اندونزی، سوئیس، اوکراین، لهستان، ایرلند، آرژانتین، فیلیپین، افغانستان، رومانی و جمهوری دومینیکن بیش از 20 هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

ایران بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در خاورمیانه دارد
ایران بار دیگر در میان ده کشور اصلی از نظر ابتلا به کرونا قرار گرفت
با اعلام 2043 مورد جدید ، ایران دوباره مرکز شیوع کرونا در خاورمیانه است و کماکان در میان ده کشور اول جهان از نظر شیوع کرونا قرار گرفته است.

آمارصعودی شیوع کرونا در آمریکا
بعد از یک روز کاهش قربانیان روزانه کرونا در آمریکا ، آمار «جانز هاپکینز» نمایانگر افزایش مجدد قربانیان «کووید-19» این کشور است.
 بعد از یک روز کاهش قربانیان روزانه کرونا در ایالات متحده آمریکا ، آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» نمایانگر افزایش مجدد قربانیان «کووید-19» در این کشور است.
آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته با مرگ 999 مورد جدید بر اثر کروناویروس، مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده آمریکا به 111 هزار و 989 نفر افزایش یافت.
این آمار همچنین نمایانگر افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان روزانه ویروس کرونا در آمریکا است به طوریکه در 24 ساعت گذشته، ابتلای 25 هزار و 28 مورد جدید به کرونا در این کشور مورد تأیید قرار گرفت تا مجموع آمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکا به یک میلیون و 985 هزار و 670 نفر برسد.
در حالی بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در طول 24 ساعت از زمان شیوع این ویروس در آمریکا تاکنون به ثبت رسیده است که در هفته‌های اخیر در پی قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاه‌پوست آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا، اعتراضات سراسری در شهرهای آمریکا به خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا در مقابل سیاهپوستان و اقلیت‌ها برگزار شد و بسیاری از کارشناسان بهداشتی هشدار دادند که این مسئله می‌تواند به تشدید شیوع کرونا در آمریکا منجر شود.

کرونا شانس میزبانی جام جهانی 2023 زنان را از برزیل گرفت
 برزیل با استناد به اینکه به دلیل آثار ناشی از پاندمی ویروس کرونا قادر نیست به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در خصوص مسائل مالی مرتبط با میزبانی از جام جهانی 2023 زنان تضمین بدهد، از پیشنهاد خود برای میزبانی این رویداد صرف نظر کرد.
کنفدراسیون فوتبال برزیل همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که برابر ژاپن و پیشنهاد مشترک استرالیا و نیوزیلند، از پیشنهاد کلمبیا برای میزبانی از این تورنمنت حمایت خواهد کرد. آمریکای جنوبی تاکنون هرگز میزبان این رقابت ها نبوده است.
قرار است تصمیم نهایی در این خصوص 25 ژوئن گرفته شود.
کنفدراسیون فوتبال برزیل اعلام کرد که دولت «ژائر بولسونارو» رییس جمهوری این کشور به فیفا اعلام کرده است که این کشور آمریکای جنوبی به دلیل سیاست‌های ریاضت اقتصادی و مالی برخاسته از پاندمی کووید-19 نمی‌تواند از نظر مالی تضمین بدهد.
براساس پیش بینی‌های بانک گلدمن ساکس انتظار می رود رشد اقتصادی برزیل در سال جاری دست کم 7.4 درصد کاهش پیدا کند.
شیوع کرونا بیشترین خسارت را در آمریکای جنوبی به برزیل وارد کرده است به طوری که تاکنون بیش از 37 هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 اعضای گارد ملی آمریکا به کرونا مبتلا شدند
یک سخنگوی نیروهای گارد ملی آمریکا ابتلای برخی اعضای این گارد به ویروس کرونا در پی استقرار در واشنگتن به منظور مهار اعتراضات را تایید کرد.
منابع خبری از ابتلای برخی اعضای گارد ملی آمریکا که بمنظور سرکوب اعتراضات در این کشور بکار گرفته شده بودند، به ویروس کرونا خبر دادند.
یک سخنگوی گارد ملی آمریکا اعلام کرد که شماری از نیروهای این گارد که در پی اعتراضات در خیابان‌های واشنگتن مستقر شده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
«بروک دیویس» گفت: ما تأیید می‌کنیم که آزمایش کرونای بعضی نیروهای گارد ملی مثبت بوده است.
گفتنی است که ایالات متحده آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست این کشور توسط یک افسر پلیس آمریکایی در ایالت مینه سوتا شاهد اعتراضات و تظاهرات است.

درخواست بهداشت جهانی برای ادامه محدودیت‌های کرونایی
سازمان جهانی بهداشت (WHO) با‌ اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در جهان وخیم‌تر شده و در آمریکای مرکزی نیز به اوج خود رسیده، از کشورها خواسته تا اقدامات خود را برای مهار شیوع کروناویروس جدید افزایش دهند.
 دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد روز یکشنبه گذشته بیش از 136 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 در سراسر جهان تأیید شد که بیشترین شمار روزانه‌ای است که تاکنون به ثبت رسیده است.تدروس آدهانوم افزود: با گذشت بیش از 6 ماه از وقوع همه‌گیری کرونا اکنون وضعیت شیوع شدت گرفته و زمان مناسبی برای توقف یا کاهش اقدامات مقابله‌ای با آن برای کشورها محسوب نمی‌شود.
مایک رایان، رئیس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد: این عفونت در کشورهای آمریکای مرکزی از جمله گواتمالا هنوز در حال افزایش است و بیماری همه‌گیر به وضعیت پیچیده‌ای رسیده است.ماریا ون کرخوف، همه‌گیرشناس و مدیر ارشد سازمان جهانی بهداشت نیز اظهار داشت که رویکرد جامع در آمریکای جنوبی ضروری است.
شمار مبتلایان کروناویروس جدید در سراسر جهان تاکنون بیش از هفت میلیون نفر و شمار قربانیان نیز بیش از 400 هزار نفر اعلام شده است. ون کرخوف با‌ اشاره به این آمار اعلام کرده هنوز تا پایان همه‌گیری کروناویروس راه زیادی باقی مانده است.
 کرخوف تأکید کرد: اگرچه نتایج یافته‌های به دست آمده مثبت است، اما لازم است برای ارائه پاسخ دقیق در مورد میزان احتمال انتقال بیماری از طریق ناقلان خاموش، تحقیقات بیشتری انجام شود.

میلیادرهای  آمریکا در دوران کرونا ثروتمندتر شدند!
سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت در حالی که میلیون‌ها آمریکایی در دوران کرونا شغل خود را از دست داده و در تکاپو برای دستیابی به غذای روزانه خود.
 «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت به انتقاد از شرایط کنونی بیکاری و تلاش مردم آمریکا برای دست‌یابی به مایحتاج روزانه خودشان پرداخت.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ما امروز سیستمی داریم که میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده و در تلاش برای فراهم کردن غذا هستند و توانایی پرداخت هزینه‌های آموزشی و درمانی را ندارد (این در حالی است که) میلیاردرها در دوران همه‌گیری (ویروس کرونا) 565 میلیارد دلار ثروتمندتر شدند. این سیستمی است که ما نمی‌توانیم بپذیریم.»
این سناتور آمریکایی پیشتر نیز در پیامی در توئیتر نوشته بود: «ده‌ها میلیون آمریکایی بیمه درمانی ندارند و حدود 40 میلیون آمریکایی در فقر به سر می‌برند و 500 هزار نفر نیز در خیابان‌ها می‌خوابند.»
بحران شیوع کرونا در آمریکا سبب شده تا ده‌ها میلیون آمریکایی بیکار شده و برای دریافت بیمه کاری اقدام کنند. همچنین شیوع فقر در این کشور باعث شده تا هزاران نفر برای دریافت غذای رایگان به موسسات خیریه مراجعه کنند

 مسئولان عراق در کنترل کرونا ناتوان هستند
ایاد علاوی به شیوع ابتلا به کرونا در عراق در توییترش واکنش نشان داد و نوشت: پس از آنکه وزارت بهداشت توانست مانع از شیوع ویروس کرونا شود و اوضاع را تحت کنترل درآورد، با تغییر مسئولان و تغییر وزیر، آمار ابتلا به ویروس کرونا به شدت افزایش یافته و تعداد فوتی ها نیز زیاد شده است. مقامات ناتوان باید نسبت به حمایت از عراقی ها در مقابل این بیماری و تجدید نظر در اقدامات اتخاذ شده مسئولیت پذیر باشند

تلفات کرونایی آمریکا به 145 هزار نفر می‌رسد
پیش‌بینی اخیر دانشگاه واشنگتن آمریکا نشان می‌دهد که شمار تلفات ناشی از بیماری کرونا در این کشور تا ماه آگوست امسال به 145 هزار نفر خواهد رسید.
تلفات کرونایی آمریکا به 145 هزار نفر می‌رسد
 بر اساس پیش‌بینی دانشگاه واشنگتن آمریکا، شمار تلفات ناشی از بیماری کرونا تا ماه آگوست 2020 (مرداد و شهریور) به 145 هزار نفر خواهد رسید.
به نوشته خبرگزاری رویترز، محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا روز گذشته (دوشنبه) پیش‌بینی کردند که 145 هزار و 728 نفر از مردم ایالات متحده می‌توانند بر اثر ابتلا به بیماری کرونا تا ماه آگوست جان خود را از دست بدهند.
این محققان، در پیش‌بینی خود، حداکثر 5 هزار مورد مرگ و میر را در چند روز بیش‌تر نشان داده‌اند.
جمعه هفته گذشته نیز «موسسه سنجش و ارزیابی سلامت» در همین دانشگاه پیش‌بینی کرد که میزان تلفات ناشتی از کرونا در آمریکا تا ماه آگوست به 140 هزار و 496 نفر خواهد رسید.
این در حالی است که آمار وب سایت worldometers نشان می‌دهد که از تعداد 2 میلیون و 26 هزار و 597 نفر مورد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، 113 هزار و 61 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران اروپا سازمان جهانی بهداشت خود را از دست داده جان خود را از دست کروناویروس جدید گارد ملی آمریکا کرونا در آمریکا تعداد مبتلایان ابتلا به کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا آمریکای جنوبی 145 هزار نفر شیوع کرونا سراسر جهان ایالات متحده تا ماه آگوست سه میلیون مورد جدید پیش بینی داده اند کووید 19 کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد

صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم‌انداز اقتصاد منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی به بررسی میزان بدهی خارجی 28 کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.

بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی ایران به همراه الجزایر کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه داشته‌اند.

در این گزارش نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 تنها 1.7 درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به‌جز الجزایر است.

بدهی خارجی ایران در سال 2023 کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است. در سال 2022 نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی 2.2 درصد اعلام شده بود که بر این اساس این رقم در سال 2023 کاهش 22 درصدی داشته است.

میزان بدهی خارجی الجزایر به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 1.3 درصد گزارش شده است. بحرین با بدهی 201.4 درصدی بدهکارترین کشور خاورمیانه شناخته شده است.

متوسط بدهی کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کل تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال 2023 برابر با 47.8 درصد برآورد شده است.

نسبت بدهی کشورهای صادرکننده نفت منطقه به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال نیز 42.9 درصد اعلام شده است. بر این اساس متوسط بدهی خارجی منطقه 28 برابر ایران بوده است .

صندوق بین‌المللی پول نسبت بدهی خارجی عربستان به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 را 26.6 درصد محاسبه کرده است که 15 برابر بدهی خارجی ایران است. بدهی خارجی امارات متحده عربی نیز معادل 94.7 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری برآورد شده که 55 برابر ایران است.

نسبت بدهی خارجی برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال عبارت است از: آذربایجان 9.8 درصد، عراق 22.8 درصد، کویت 35.8 درصد، عمان 60.3 درصد، مصر 50.1 درصد، گرجستان 71.8 درصد، اردن 84.1 درصد، مراکش 48.8 درصد، پاکستان 40.1 درصد، تاجیکستان 64.7 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود