Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اسدآباد پروژه ای در حال ساخت است که پا به ۱۷ سالگی گذاشته و همچنان افتتاح و بهره‌برداری از آن در حد حرف باقی است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ این روزها مسئولان استانی و شهرستانی خبر از افتتاح سد نعمت‌آباد، پروژه نیمه تمام و پر از حاشیه ای شهرستان اسدآباد در ابتدای تابستان می دهند، در حالی که گویا بهره‌برداری کامل از آن امسال هم امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سد که با هدف تأمین آب کشاورزی و شرب ساخته شده و قرار است سالانه ۶/۲۰ میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند، بنا به گفته فرماندار شهرستان اسدآباد می تواند به عنوان پروژه ای با مقاصد گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

مجید درویشی در این زمینه گفته که با توجه به موقعیت مکانی و شرایط منطقه به لحاظ وجود پرندگان مهاجر و طیور مختلف این سد می تواند در بحث گردشگری، تفریحی و توریستی مورد بهره برداری قرار گیرد و در این راستا درویشی گویا به شرکت آب منطقه ای استان هم پیشنهاد استفاده از ظرفیت گردشگری آن را داده است.

او در این زمینه به اجرای طرح هایی چون راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری، طبیعت گردی، قایق سواری، ماهیگیری اشاره کرده که می‌تواند هم برای سرمایه گذار سودآور و هم گردشگر جذاب باشد اما همه اینها منوط به افتتاح کامل سد نعمت آباد و همت بلند مسئولان است.

پروژه سد نعمت آباد اعتبار معوقه و بدهی ندارد

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری اسدآباد در این زمینه به خبرنگار ما گفت: پروژه سد نعمت آباد یکی از پروژه های مهم است که اعتبار معوقه و بدهی ندارد و در حال انجام است.

لیلا امیدی با بیان اینکه ۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سد نعمت آباد هزینه شده است، افزود: این سد بین ۹۲ الی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تأکید بر اینکه کلنگ زنی و عملیات اجرایی این سد در سال ۸۲ آغاز شده، افزود: قرار است که این پروژه تا پایان خرداد تحویل شود که احتمال زیاد یا با حضور رئیس جمهور و یا ویدئو کنفرانسی افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان هم در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه سد نعمت آباد برای مصارف بهبود حلقه آب های پایین دست احداث شده، اظهار کرد: گنجایش حجم مخزن این سد ۵ میلیون متر مکعب است که ۵/۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منصور ستوده ادامه داد: امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای این سد اخذ شده بود که بخش عمده آن هزینه شده و در سال بعد هم در قانون بودجه ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بهره برداری از سد برای سال بعد امکان پذیر خواهد بود

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار این پروژه مشغول به کار است، افزود: تکمیل اتاق شیرخانه، تاج سد، روشنایی، آسفالت، موج بگردان آن در حال انجام است و  امیدواریم به افتتاحیه برسد، البته پاشنه بالا و پایین بدنه آن سنگ ریزی می کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه پروژه سد نعمت آباد امسال افتتاح می‌شود، اما بهره برداری از آن برای سال بعد امکان پذیر خواهد بود، افزود: البته چون برای مصارف کشاورزی است، برای تحویل به کشاورزان هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه افتتاح سد نعمت آباد مشخص نیست که چه زمانی باشد، اما قطعا” امسال افتتاح می‌شود، گفت: این افتتاح به آن معناست که سد به لحاظ فنی قابلیت تحویل آب را دارد.

ستوده گفت: ساخت سد هنوز تکمیل نشده و بهره برداری کامل از آن به سال آینده موکول می شود چرا که تا دو سه ماه آینده این پروژه افتتاح شود، دیگر کشاورزی تا سال آینده نیاز به آب نخواهند داشت.

بر اساس گفته مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان سد نعمت آباد به صورت واقعی و رسمی که قابل بهره برداری مصارف کشاورزی و حتی آب شرب باشد، به سال آینده موکول می شود و استفاده از آن در سال‌جاری محقق نمی شود.

انتظار می رود که مسئولان اگر پروژه سد نعمت آباد را در دستور کار افتتاح قرار می‌دهند، به صورت بهره برداری و قابل استفاده مردم و مصرف کشاورزی باشد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آب منطقه ای استان هم پروژه سد نعمت آباد بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی