Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزرات انرژی آذربایجان اعلام کرد: تولید نفت این کشور مطابق با سهمیه تعیین شده در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس محقق شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از باکو، وزارت انرژی آذربایجان روز سه‌شنبه (20 خردادماه) اعلام کرد که این کشور توانسته است مقدار تولید نفت خام خود را مطابق با توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» تعدیل کند و در ماه مه پایبندی بیش از 98 درصدی به سهمیه تولید خود در این توافق داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب 9 میلیون و 700 هزار بشکه برای مدت دو ماه، 7 میلیون و 700 هزار بشکه برای 6 ماه و 5 میلیون و 800 هزار بشکه برای 16 ماه به توافق رسیدند. با اجرای این توافق، حدود 10 درصد از عرضه جهانی نفت کاهش یافت و سبب دو برابر شدن قیمت نفت خام در مدت دو ماه شد.
کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود در ماه ژوئیه به 7 میلیون و 700 هزار بشکه در روز برسد، روز شنبه (17 خردادماه) برای یک ماه دیگر و تا پایان این ماه تمدید شد، با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید این ائتلاف در ماه ژوئیه 9 میلیون و 600 هزار بشکه در روز خواهد بود.
وزارت انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد تولید روزانه نفت و میعانات گازی این کشور در ماه مه 650 هزار بشکه در روز بوده است که 557 هزار و 200 بشکه آن نفت خام و 92 هزار و 800 بشکه میعانات گازی بوده است.
براساس توافق اوپک پلاس، آذربایجان متعهد شد تولید روزانه خود را در ماه‌های مه و ژوئن - و اکنون در ماه ژوئیه - از روزانه 718 هزار بشکه در ماه اکتبر 2018 به 554 هزار بشکه در روز برساند. سهمیه تولید این کشور پس از آن و تا پایان ماه دسامبر 587 هزار بشکه در روز و از ژانویه 2021 تا آوریل 2022، 620 هزار بشکه در روز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون و 700 هزار بشکه هزار بشکه در روز کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند