Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ مرکز آمار قیمت نهاده‌های ساختمانی شهر تهران در سال گذشته را منتشر کرد. شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٨ با ٣٥،١ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٧، به عدد ٤٢٣.٤ رسید، در حالی‌که این شاخص در سال ١٣٩٧ عدد ٣١٣.٤ بوده و نسبت به سال ١٣٩٦، ٤٧.٨ درصد افزایش یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص مذکور در تمامی فصل‌های سال مورد بررسی (١٣٩٨) با افزایش روبرو بوده ­است. لازم به ذکر است که بیشترین تغییرات فصلی مربوط به این شاخص، در فصل بهار با تورم فصلی ١٤.١ درصد است.

در میان گروه‌های اجرایی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران، گروه "سیمان، بتن، شن، ماسه" با ٤٨،٦ درصد، گروه "گچ و گچ­کاری" ٤٣.٤ درصد، گروه "انواع بلوک سفالی آجر" با ٥٣.٩ درصد، گروه "موزاییک، کاشی، سرامیک" با ٤٥.٣ درصد، گروه "سنگ" با ٣٤.٦ درصد، گروه "آهن­آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره" با ٢٨.٥ درصد، گروه "چوب" با ٤٢.٠ درصد، گروه "ایزوگام، قیر و گونی و آسفالت" با ١٩.٤ درصد، گروه "شیرآلات بهداشتی" با ٢٧.٨ درصد، گروه "تاسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی" با ٣٩.٢ درصد، گروه "یراق­ آلات درب و پنجره" با ٣٦.٥ درصد، گروه "نقاشی ساختمان" با ٣٦.٧ درصد، گروه "تاسیسات برقی" با ٤٥.٠ درصد، گروه "شیشه" با ٢٨.٩ و گروه "خدمات" با ٢٥.٢ درصد افزایش نسبت به سال١٣٩٧ روبرو بودند.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در گروه " سیمان، بتن، شن، ماسه " با ٤٨،٦, درصد گروه" خدمات " با ٢٥،٢ درصد، گروه " آهن­آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره " با ٢٨.٥ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به سال قبل (١٣٩٧) داشته‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مرکز آمار ایران قیمت نهاده های ساختمانی تورم پارسی خبر شاخص قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران درصد افزایش نسبت به سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: در پی ارائه لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران، شورای شهر نقش بی‌بدیلی در تصویب بودجه‌های سالانه دارد. تطابق منابع و درآمدها با مصارف و هزینه‌ها مهم‌ترین نقشه راهی است که شورای شهر ششم برای آن تلاش کرده و در ۳لایحه بودجه سالانه به آن پرداخته است.

بودجه سال ۱۴۰۱

رقم مصوب

۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۰

۴ درصد

میزان تحقق

۶۵ درصد

سهم حمل و نقل ۳۶درصد

۱۸.۳ میلیارد تومان

سهم حوزه فرهنگی ۸درصد

۴.۳ میلیارد تومان

----------

بودجه سال ۱۴۰۲

رقم مصوب

۷۵.۹ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۳۵ درصد

سهم حمل و نقل ۴۵درصد

۳۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۷ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۱۰درصد

۷.۵ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۳ درصد

میزان تحقق

۱۴۰ درصد

----------------

بودجه سال ۱۴۰۳

رقم مصوب

۱۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۰ درصد

سهم حمل و نقل ۴۸درصد

۷۲ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۳ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۹درصد

۱۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۴۷ درصد

کد خبر 848308 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران بودجه 1403

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو