Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلیلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی‌، اقتصادی و تولیدی برای ۶۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و ۶۹۰ خانوار روستایی نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۱۹۷ طرح در بخش مدیریت آب وخاک شامل سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از ۹۱۰ هکتار، ۲ طرح انتقال آب با لوله به مسافت ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ کیلومتر، یک طرح استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم ۷۳۰ متر مکعب و پوشش بتنی و مرمت و بازسازی یک رشته قنات با اشتغال ۶۲۲ نفر به صورت مستقیم آماده بهره‌برداری شده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین پنج طرح در حوزه معاونت بهبود دامی با صرف هزینه ۱۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۴۶ نفر شامل یک طرح بره پرواری، مرغداری گوشتی، کشتارگاه صنعتی، پرورش اسب و پروار بندی بره در این ایام آماده بهره‌برداری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز با هزینه ۵۲ میلیارد ریالی و اشتغال ۱۳ نفر مستقیم و سه طرح گلخانه‌ای و یک طرح سامانه ضد تگرگ آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: ۲ پروژه پرورش ماهی سردآبی نیز باصرف هزینه ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۹ نفر در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

جلیلی گفت: غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای جهادکشاورزی، ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای و دامپزشکی رایگان از جمله برنامه‌های پیشنهادی در طول هفته جهادکشاورزی می‌باشد که در طول هفته اجرا می‌شود.
وی افزود: دیدار کشاورزان نمونه، تشکل‌ها و مدیران سازمان با استاندار آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، برگزاری مسابقات فرهنگی، از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان در طول هفته جهادکشاورزی در سال جاری است که اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه جلسه با بیان اینکه پیش‌بینی تولید گندم در استان بالای ۶۰۰ هزار تن می‌باشد، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی نیز امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم در نظر گرفته شده‌است که پیش بینی خریدمطلوبی را در بردارد.
وی با اشاره به برآورد تولید یک میلیون تنی سیب در استان افزود: ۷۸۰ هزارتن سیب طی سال گذشته در سردخانه‌های استان ذخیره بود که با انعقاد توافقنامه اوراسیا بالای ۵۵۰ هزار تن سیب استان صادر شد و بعد از عید در سردخانه های استان سیبی وجود نداشت.

آذربایجان‌غربی سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

این استان دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ و حدود ۷۰۰ هزار هکتار زمین زراعی است.

از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به نام هفته جهادکشاورزی در کشور نامگذاری شده‌است و شعار هفته جهادکشاورزی امسال با عنوان کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی انتخاب شده است.

برچسب‌ها صادرات سیب آذربایجان غربی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب آذربایجان غربی اراضی کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی اراضی کشاورزی آماده بهره برداری هفته جهادکشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال تا خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر و استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری، اجرای عملیات پروژه‌ها در حداکثر ظرفیت ضروری است.

وی با اشاره به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال افزود: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پروژه تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان- جنت‌آباد، گلوگاه‌های اجرایی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 751134

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد