Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، تجربه تیم‌های اورژانس پزشکی در مبارزه با شیوع COVID-۱۹ در لهستان، ایتالیا و قرقیزستان می‌تواند کمک مهمی برای هر کشوری باشد و ورود این تیم به تاجیکستان نشان می‌دهد که همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند نقش اساسی در محافظت از مردم در برابر این بیماری داشته باشد.

به مدت سه هفته، ۲۳ متخصص از تیم های اورژانس پزشکی لهستان که شامل متخصصان بیهوشی، پزشکان بیماری‌های عفونی، پرستاران، پیراپزشکان و متخصصان بشردوستانه هستند؛ در کنار همتایان تاجیک خود همکاری خواهند کرد و بهترین روش‌ها را در معالجه موارد شدید COVID-۱۹ به اشتراک می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان بخشی از این عملیات، سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین متخصصان تشخیص پزشکی و آزمایشگاهی را از آلمان، فدراسیون روسیه و انگلستان بسیج می‌کند که بنا به درخواست دولت تاجیکستان طی هفته‌های آینده به این کشور اعزام شوند.

آزمایشگاه‌های پاسخ سریع (سیار) و تیم های اورژانس پزشکی در مؤسسات پزشکی در مناطق مختلف کشور از جمله در دورافتاده ترین مناطق کار خواهند کرد. کارشناسان اعزامی توسط دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا به تاجیکستان، همراه با کارمندان دفتر WHO، از دولت این کشور و شرکای بین المللی در ایجاد مرکز عملیات اضطراری بهداشت عمومی، گسترش استراتژی مهار و تقویت مکانیسم های ارتباط با ریسک های موجود و تعامل با جوامع محلی حمایت می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دوشنبه تاجیکستان قرقیزستان لهستان سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دوشنبه تاجیکستان قرقیزستان لهستان سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا دوشنبه تاجیکستان قرقیزستان لهستان سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود