Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگی مرنی گفت: نحوه استفاده و مدیریت از منابع آب در جامعه نگران کننده است و باید با برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی مصرف بهینه آب در جامعه مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عباس جنگی مرنی» امروز (21 خرداماه) در اختتامیه مراسم طرح «داناب» در سالن کنفرانس آب منطقه ای استان گفت: استان اردبیل از بابت تنوع مناطق زیرزمینی یکی از مناطق بکر است که می تواند به عنوان طرح مطالعاتی و پژوهشی تنوع منابع آبی در کشور مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تصریح کرد: البته استان اردبیل از نظر سد مخزنی و قطب آبیاری و زه کشی در کشور و جهان مطرح هست و گستردگی و حجم تولیدات آبیاری و زه کشی در سراسر جهان شناخته شده است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: بیش از 50 چشمه آب گرم و 80 چشمه آب سرد در استان اردبیل شناسایی شده اند که در نوع خود بی نظیر است.

 

جنگی مرنی بیان کرد: استان اردبیل کلکسیونی از منابع آبی زیر زمینی و سطحی است که از سایر استان ها در این زمینه متمایز می کند و طرح های توسعه استان در حوزه آب به عنوان یک کارگاه آموزشی مطرح است.

 

وی یادآور شد: 2 هزار کیلومتر رودخانه مرزی و سطحی در مناطق مختلف استان در جریان است که در نوع خود بی نظیر است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: نحوه استفاده و مدیریت از منابع آب در جامعه نگران کننده است و باید با برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی مصرف بهینه آب در جامعه مدیریت شود.

 

جنگی مرنی تاکید کرد: اجرای طرح داناب یک طرح ضروری در زمینه مدیریت مصرف آب هست که در استان تاکنون به خوبی با مشارکت جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر زنجیره ای از رفتارهای و رویکردهای مدیریت مصرف صحیح آب را در منازل و ارادات به خوبی اجرا کنیم در آینده شاهد حفظ منابع آبی و محیط زیست در استان خواهیم بود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب طرح داناب مدیریت مصرف آب اردبیل استان اردبیل آب در جامعه منابع آب منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند

محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو به میزبانی موسسه نگاه آفتاب مهر کرمان  گفت: ضرورت توسعه همه جانبه ایجاب می‌کند که همه با هم پیش برویم و توسعه انسانی، مهم‌ترین بُعد آن است و در این بین آموزش به عنوان اصلی‌ترین مسئله محسوب می‌شود.

وی به اهمیت فعالیت‌های علمی، پژوهشی برای پیشبرد برنامه اشاره داشت و افزود: نحوه تعامل و ارتباط با گروه‌های ویژه جامعه از جمله نابینایان باید آموزش داده شود.

استاندار کرمان به طرح پروژه‌های نیازمند ورود خیران در جلسات سالانه مجمع خیران استان اشاره داشت و بر حمایت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از محصولات تولیدی نابینایان و کم‌بینایان تاکید کرد.

موسسه نگاه آفتاب مهر مجموعه‌ای با وسعت ۵ هزار مترمربع و کارکرد آموزشی، مهارتی، فرهنگی، ورزشی، اقامتی و درمانی است که با مشارکت خیران و شهرداری کرمان به منظور خدمت‌رسانی به نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان راه‌اندازی شده است.

زهرا مرتضوی، مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: این مجموعه از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و در ۶ ماه فعالیت خود، شاهد توانایی‌های باورنکردنی نابینایان در مهارت‌آموزی رشته‌های مختلف از جمله بافندگی فرش بوده است.

وی افزود: امکانات مجموعه کاملا رایگان در اختیار نابینایان قرار دارد و این علاقه و استعداد نابینایان در یادگیری به ما یاد داد که با کلاس‌های قوی‌تر و متنوع‌تر پیش برویم.

مرتضوی پیشگیری را از اهداف مهم موسسه دانست و تصریح کرد: برنامه ما بر این است که از فناوری و تکنولوژی روز برای پیشگیری از نابینایی و کم بینایی استفاده کنیم. ما حتما فراملی می‌شویم و با دنیا ارتباط گرفته و علم روز را برای نابینایان و کم بینایان خواهیم آورد.

وی بیان  کرد: توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال، اعتماد به نفس و حضور این گروه را در جامعه ایجاد می‌کند.

مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: کارگروه‌های آموزش، اشتغال، توانمندی، حقوق شهروندی و تربیت روانی، پنج کارگروهی است که در ۲ روز همایش برگزار می‌شود تا با استفاده از کمیته‌های ذیل آن در کشور برای نابینایان کار کرده و زندگی را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو  با تلاش موسسه نگاه آفتاب مهر، ۵ و ۶ اردیبهشت ماه جاری در کرمان در حال برگزاری است.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰