Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد هرگونه شعار سیاسی و همدردی با جرج فلوید در المپیک ممنوع است و خاطیان با محرومیت روبرو خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، کمیته بین المللی المپیک (IOC) تأیید کرده است که ورزشکاران به دنبال مرگ جورج فلوید حق اعتراض به این موضوع را در بازیهای المپیک ندارند و با خاطیان برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در روزهای اخیر ورزشکاران زیادی به ابراز همدردی با نژادپرستی و مرگ جرج فلوید پرداخته بودند که با واکنش مثبت فیفا نیز روبرو شد.

در قانون ۵۰ منشور المپیک آمده است: "هر نوع اعتراضات یا تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در هر مکان، ورزشگاه یا مناطق دیگر المپیک مجاز نیست."

ورزشکارانی که این قانون را نقض می کنند به صورت موردی پرونده آنها مورد بررسی قرار می گیرد.  کمیته بین المللی المپیک در ژانویه دستورالعمل هایی را صادر کرد که در آن اعتراضات شامل زانو زدن و حرکات دیگر را ممنوع اعلام کرده است.

مسئولان کمیته بین المللی المپیک به تلگراف اعلام کردند این مصوبه همچنان پابرجا است و هیچ تغییری نکرده است. 

در حالی که اعتراضات ورزشکاران در المپیک بسیار نادر است، در بازیهای ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی ، تونی اسمیت و جان کارلوس دونده های ایالات متحده در اعتراض به نابرابری نژادی مشت های گره کرده خود را بالا بردند.

در ریو ۲۰۱۶ ، فاییزا لیلز ، دونده ماراتن اتیوپی، بازوهای خود را بالا برده و هنگام عبور از خط پایان، مچ دستان خود را عبور داد تا به اعتراضات قبیله اورومو در مورد برنامه های دولت برای توزیع مجدد اراضی کشاورزی اشاره کرده باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ توکیو کمیته بین المللی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند

به گزارش ورزش سه، صندوق سرمایه گذاری عمومی در سال 2023 از باشگاه‌های لیگ روشن برای جذب گروهی از مهم‌ترین بازیکنان بین‌المللی مثل کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما فرانسوی و ... حمایت کرد.

یک منبع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد که کمیته جذب بازیکن در لیگ حرفه‌ای عربستان در دوره اخیر جلساتی را با باشگاه‌ها برگزار کرده است تا بازیکنانی را که می‌خواهند در فصل نقل و انتقالات تابستانی به فوتبال این کشور منتقل شوند، مشخص کند.

این منبع در ادامه گفت پیش بینی می‌شود هفته آینده جلسه دیگری بین کمیته و باشگاه‌ها برگزار شود. برنامه برای حضور بازیکنان بزرگ بین‌المللی در راستای برنامه‌ توسعه مسابقات فوتبال در عربستان سعودی است تا لیگ این کشور به یکی از 10 لیگ مهم جهان تبدیل شود.

اما صندوق سرمایه‌گذاری عربستان بر چه اساسی از باشگاه‌ها حمایت می‌کند؟ این منبع اشاره کرد که حمایت‌های صندوق از باشگاه‌ها با توجه به جایگاه آنها در جدول لیگ عربستان صورت می‌گیرد.

در واقع باشگاه‌هایی که موقعیت‌های بالاتری دارند (به عنوان مثال الهلال و النصر در فصل جاری)، ممکن است حمایت بیشتری دریافت کنند، و تیم مقابل تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر هستند، حمایت کمتری داشته باشند.

این استاندارد به منظور ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها برای ارائه بهترین سطوح و دستیابی به نتایج بهتر است که باعث افزایش قدرت و جذابیت مسابقات لیگ عربستان می‌شود.

انمار الحائلی، رئیس باشگاه الاتحاد، اخیراً در اظهارات تلویزیونی تایید کرد که حمایتی که از باشگاه‌ها انجام می‌شود، به یک اندازه نیست. من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم، اما باید جزئیات بیشتری در این زمینه به ما ارائه شود.

وی همچنین گفت: باید جدولی ارائه شود که نشان دهد هر باشگاه چه چیزی دریافت می‌کند، چون ممکن است خطایی رخ بدهد و از برخی باشگاه‌ها بیشتر از سایر باشگاه‌ها حمایت شود.

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • همدردی مردم نیویورک با دانشجویان معترض
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است