Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:30:44 GMT

بیش از ۲۰۰۰ جانباز شیمیایی در سردشت زندگی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۶۳۸۹

بیش از ۲۰۰۰ جانباز شیمیایی در سردشت زندگی می‌کنند

ایسنا/آذربایجان غربی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در دوران ۸ سال دفاع مقدس، نقش به سزایی داشت به گونه‌ای که این ویژگی‌ها در کمتر استان‌های کشور قابل مشاهده است.

علی مصطفوی ظهر روز چهارشنبه ۲۱ خرداد در جلسه شورای راهبردی و برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اسناد نقش دولت در دوران دفاع مقدس، با بیان این که یک هشتم مرز های کشورمان در آذربایجان غربی است خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰۰ جانباز شیمیایی در سردشت زندگی می‌کنند که ۴۰۰ نفر از این تعداد در شرایط بسیار ویژه‌ای به سر می‌برند و و موضوع نشان دهنده از آثار تخریبی جنگ در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور اقشار مختف مردم در جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، افزود: شهدا، آزاده‌ها، جانبازان، رزمندگان و عموم مردم با حضور پرشور خود در آن دوران به همگان نشان دادند که وحدت ملت ایران اسلامی مثال زدنی است به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن باقی نماند.

وی تصریح کرد: امروز نیز ما وظیفه داریم تا آثار و اسناد دوران ۸ سال دفاع مقدس را جمع‌آوری کرده و در اختیار آیندگان قرار دهیم تا از رشادت‌های آن دوران مطلع و در راستای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب گام بردارند.

مصطفوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه مستند سازی اقدامات دولت و مردم در مقابله با بیماری کرونا، تأکید کرد: در امر مبارزه با بیماری کرونا نیز همانند دوران دفاع مقدس است به طوری که ملت ایران اسلامی دست به دست هم برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا تلاش می کنند، بنابراین تلاش های انجام شده باید مستندسازی شود تا ایثارگری اقشار مختلف مردم بویژه کادر درمانی و پزشکان برای آیندگان ملموس باشد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر تسریع در جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس در ادارات یادآور شد: چنین اقداماتی باید در طول دهه‌های گذشته انجام می‌پذیرفت ولی با این همه حال اقدام ارزشمندی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود

دریافت 257 MB

محمد تقی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه ریزی ها لازم برای استقبال و تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری) در گناوه با برگزاری نشست‌های مختلف انجام شده است.

فرماندار گناوه افزود: این شهید والامقام جمعه شب در مسجد امیرالمومنین با برگزاری برنامه ویژه همراه با سخنرانی و مداحی استقبال خواهد شد.

همچنین بعد از ظهر روز شنبه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تجدید میثاق و وداع با شهید در مصلی جمعه برگزار می‌شود و سپس پیکر مطهر این شهید والامقام تا گلزار مطهر شهدای گناوه بر دستان مردم قدرشناس شهرستان تشییع خواهد شد و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام خاکسپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6094567

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت