Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:45:37 GMT

واکنش پلیس به حضور صدها معترض در هنگ کنگ

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۶۵۱۰

واکنش پلیس به حضور صدها معترض در هنگ کنگ

پلیس هنگ کنگ ده‌ها نفر از شهروندان معترض این جزیره را که در تظاهراتی شرکت کرده بودند، دستگیر کرد. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، روز گذشته درحالی اولین سالگرد تظاهرات بیش از یک میلیون مخالف طرح استراداد مظنونین کیفری هنگ کنگ به چین بود که صدها نفر از مردم این شهر در مرکز جزیره تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد با روشن کردن چراغ تلفن همراه خود خواستار استقلال این منطقه شدند.

پلیس درحالی مجبور به واکنش شد که تعدادی از تظاهرات کنندگان تا پاسی از شب به اعتراضات خود ادامه داده و نیروهای پلیس را مجبور به استفاده از گاز اشک آور کردند.

به گفته مقامات پلیس  53 نفر به ظن حضور در تجمعات غیرقانونی بازداشت شده اند.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ دیروز (سه شنبه) و همزمان با اولین سالگرد تظاهرات گسترده در این جزیره هشدار داد که این شهر بیش از این قادر به تحمل "آشوب" نیست.

وی در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: همه ما شاهد مشکلاتی بوده ایم که سال گذشته با آنها مواجه بودیم و در نتیجه این شرایط جدی، مشکلات بیشتری داشته ایم که باید با آنها مواجه شویم.

ما باید از این مشکلات درس بگیریم، امیدوارم تمام سیاستگذاران از اشتباهات خود درس بگیرند – و اینکه هنگ کنگ دیگر نمی تواند چنین ناآرامی را تحمل کند.

روز دوشنبه یک مقام چینی پیشنهاد کرد که میزان خودمختاری که هنگ کنگ در سال 2047 به دست خواهد آورد به نحوه رفتار این شهر تا آن زمان بستگی دارد.

هنگ کنگ تحمل یک ناآرامی دیگر را نداردحمایت تمام قد فرانسه از چین در موضوع هنگ کنگامتناع ژاپن از امضای بیانیه آمریکا در رابطه با هنگ کنگغرب در بیانیه‌ای مشترک اقدام چین در هنگ کنگ را محکوم کردتوئیت‌ تأمل برانگیز سفیر انگلیس به زبان فارسی درباره هنگ کنگ

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در این باره نوشت: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، اعم از زن و مرد، زیر بار فشار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و زیر خشونت آزادی دروغین آن هستند.

طبق گزارش بغداد الیوم، مقتدی صدر افزود: امروز نقاب جدیدی برملا شد که با عسل دموکراسی و شهد آزادی پوشانده شده بود تا دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا تلخی آن عسل مسموم و شهد متعفن گرفته شده از رژیم صهیونیستی متعفن را بچشند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ما امروز خواهان پایان دادن به سرکوب صداهای خواهان صلح و آزادی و توقف کشتارهای کثیف و بی‌شرمانه صورت گرفته شده توسط صهیونیست‌ها هستیم.

مقتدی صدر ادامه داد: صدای دانشگاهیان آمریکا که خواستار پایان دادن به تروریسم صهیونیستی هستند، صدای ماست و هر که در هر نقطه از جهان این صدای صادر شده را خاموش کند، یک حیوان و هیولای درنده است که در قاموس آن رحم و آزادی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ننگ بر دولت‌های ظالمی که اهل حق را به بردگی می‌گیرند و از باطل و اشغالگری حمایت می‌کنند، ننگ بر قوانینی که به جامعه دگرباشان اجازه فعالیت می‌دهد و صدای پاکی و عفت را سرکوب می‌کند.

صدر گفت: از مردم دست بردارید؛ چراکه در غیر این صورت انتخابات و پایان کارتان فرا خواهد رسید و دیگر هیچ شلخته‌ای مانند نتانیاهو یا پیرمرد خرفتی مانند بایدن حکومت نخواهد کرد. باطل بودن و دروغ بودن شما برملا شده و دیگر هرگز کسی را فریب نخواهید داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از این پس دنیا روستای تحت فرمان مهاجمان استعمارگر نخواهد بود و استکبار شما مانند تار عنکبوت فرو می‌ریزد و صدای مظلومان بلند شده و کم نمی‌شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که چهره‌های دانشگاهی و دانشجویان آمریکا از یک هفته گذشته در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین دست به تظاهرات می‌زنند و در این میان پلیس آمریکا علیه آنها از خشونت استفاده کرده و تعداد زیادی از معترضان را هم بازداشت کرده است. با وجود سرکوب پلیس، اعتراضات در حال گسترش است

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900245

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا