Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:45:17 GMT

افزایش بیماران مشکوک به کرونا در گنبدکاووس و بندرگز

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۶۶۱۹

افزایش بیماران مشکوک به کرونا در گنبدکاووس و بندرگز

فاضل از افزایش بیماران مشکوک به کرونا در غرب و شرق استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (چهارشنبه 21 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از هفته نخست اردیبهشت ماه شرایط باثباتی را در خصوص روند مبتلایان به بیماری کووید 19 در استان شاهد بودیم  و  آمار بیماران حاد تنفسی که از بیمارستان ترخیص می شدند از تعداد بیماران بستری بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: مردم استان گلستان در بسیاری از شهرستان ها پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و با کاهش میزان بستری بیماران، برخی از مراکز مثل اماکن مذهبی و فروشگاه ها براساس پروتکل های بهداشتی بازگشایی شد.

 

فاضل با بیان اینکه تا روزهای گذشته هشت شهر گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار داشت، ابراز داشت: در طول 48 ساعت گذشته با افزایش خفیف بر تعداد بیماران حاد تنفسی در استان رو به رو هستیم.

 

وی یادآور شد: در 12 بیمارستان استان گلستان بخشی برای بیماران حاد تنفسی اختصاص یافت و تعداد بیماران بستری در این بخش ها کمتر از انگشتان دست است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  تأکید کرد: متأسفانه در دو سه روز گذشته به ویژه در شرق استان شهرستان گنبدکاووس و در غرب استان شهرستان بندرگز تعداد بیماران حاد تنفسی افزایش یافت.

 

فاضل متذکر شد: در حالی که در روزهای گذشته در بیمارستان بندرگز چهار بیمار حاد تنفسی بستری بود ولی آمار بیماران حاد تنفسی در این بیمارستان به 15 نفر رسیده است.

 

وی بابیان اینکه در گنبدکاووس نیز 70 بیمار حاد تنفسی بستری هستند، افزود: در بیمارستان 5 آذر نیز بالغ بر 37 بیمار حاد تنفسی بستری هستند و در گرگان میزان بیماران حاد تنفسی نسبت به روزهای گذشته کمتر از پنج درصد افزایش داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: با وجود آنکه رعایت برخی از اصول سخت است و همه مشتاق بازگشت شرایط به حالت عادی هستند اما از مردم درخواست می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

فاضل تأکید کرد: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود ممکن است اتفاقات بدی در کشور رخ دهد و شاید حتی در پاییز شاهد موج دوم کرونا باشیم و در آن زمان شرایط ما بدتر از امروز باشد.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گلستان کرونا پروتکل های بهداشتی بیماران حاد تنفسی تعداد بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد