Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@10:49:24 GMT

وای‌فای شهری به‌زودی در قم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۶۹۸۸

وای‌فای شهری به‌زودی در قم اجرا می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محسن رنجبر،معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به‌روز در حوزه فن‌آوری اطلاعات و اینترنت به شهروندان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری قم ارائه خدمات به‌روز در حوزه فن‌آوری و اطلاعات به شهروندان بوده که در تلاش هستیم با کمترین هزینه‌ای تحمیلی به شهرداری این مهم را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از امضا تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شهردار قم و معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه فی‌مابین شهردار قم و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیرعامل شرکت مخابرات و رئیس هیئت‌مدیره گروه ارتباطات و فن‌آوری شاتل برای افزایش ۴۰ برابری سرعت اینترنت قم امضاشده است.

رنجبر با ابراز رضایت از امضا این تفاهم‌نامه، تأکید کرد: با امضا این تفاهم‌نامه پهنای باند اینترنت در شهر قم ۴۰ برابر شده و یک هزار میلیارد تومان جذب سرمایه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزایش سطح فیبر نوری شهر قم را تا ۱۲۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: با توجه به اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر که بر عهده شرکت شاتل است در هزینه‌های شهرداری بیش از۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

او اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری و نصب کابین‌های ۱۴۰۰ تایی را امکانی برای اجرای وای فای شهری دانست و عنواان کرد: یکی دیگر از مزایای امضا این تفاهم‌نامه صرفه‌جویی سالانه میلیارد‌ها تومان در هزینه‌های شهرداری برای نگهداری فیبر نوری بوده که ازاین‌پس بر عهده شرکت شاتل خواهد بود.

رنجبر بهره‌مندی شهرداری از ۵/۲ درصد سود ناخالص این قرارداد را قابل‌توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به برآورد شهرداری ۵/۲ درصد سود ناخالص این قرارداد عددی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال بوده که عددی قابل‌توجه است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: بر طبق این قرارداد کلیه تجهیزات بعد از ۲۰ سال به شهرداری قم واگذارشده که البته ترجیح شهرداری به ادامه این قرارداد به همین شکل است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم ارتباطات و فناوری اطلاعات فیبرنوری وای فای تفاهم نامه شهرداری قم فیبر نوری فن آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر،امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود گفت: تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبرنوری است.

وی افزود: پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد کنند.

لاجوردی در پایان گفت: دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شوند.

کد خبر 6095441 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • اجرای طرح فیبر نوری برای منازل و کسب و کار‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • ️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد