Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی شفیعی چهارشنبه ۲۱ خرداد گفت: طی روز گذشته ۶۴۰ نمونه توسط آزمایشگاه‌های استان کرمان تحت بررسی قرار گرفت که نتیجه تست کرونا در ۲۲۶ مورد مثبت شد.

وی عنوان کرد: از بین موارد جدید ۳۵ مورد بیمار بستری و ۱۹۱ مورد بیماران سرپایی و اطرافیان بیماران هستند.

شفیعی گفت: قسمت عمده‌ای از افزایش آمار روزانه مربوط به موارد سرپایی یا اطرافیان بیماران است که عمدتاً دارای علائم خفیف یا بدون علامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: مجموع آمار مثبت ابتلای به کووید ۱۹ در استان کرمان دو هزار و ۹۴۹ مورد است.  از این تعداد ۹۲۴ مورد مربوط به بیماران بستری و دو هزار و ۲۵ مورد مربوط به بیماران سرپایی است.

کرونا در کرمان اوج گرفت کرونا و کنترل ورودی‌های جنوب کرمان

وی گفت: از بین موارد جدید شناسایی شده ۸۱ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۸ مورد حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۶۴ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۴۴ هم مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.  طی روز گذشته موردی از فوت ناشی از بیماری نداشتیم و مجموع موارد فوتی در استان کرمان از ابتدای اپیدمی ۹۴ مورد است. از بین موارد جدید ۹۰ نفر خانم و ۱۳۶ نفر آقا هستند. حجم آزمایشات انجام شده تاکنون ۱۷ هزار و ۸۱۸ است که نسبت به جمعیت استان قابل قبول است.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر ۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.  تعداد موارد بستری مثبت نسبت به روزهای گذشته (که اپیدمی مقداری فروکش کرده بود) شیب ملایم افزایشی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: این مساله همزمان با موارد تشخیص در بیماران سرپایی گویای یک هشدار است که در صورت عدم قطع زنجیره انتقال و ادامه افزایش موارد سرپایی این احتمال وجود دارد که گروه‌های آسیب‌پذیر مبتلا شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: گروه‌های حساس در صورت ابتلا به کرونا نیاز به بستری در بیمارستان‌ها دارند. این شرایط باعث می‌شود موارد عارضه در بیماران بستری و مرگ و میرها بیشتر شود بنابراین باید مراقب باشیم که زنجیره انتقال به شکل گسترده در جامعه برقرار نشود و افزایش موارد بستری را در بیمارستان‌ها شاهد نباشیم.

کد خبر 520391 برچسب‌ها كرونا در ايران استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمان حوزه دانشگاه علوم پزشکی مورد مربوط مربوط به حوزه استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه شهرستان زابل در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و مربیان افتخارآفرین زابل، اظهار کرد: لوح تقدیر و کاپ‌هایی که در دستان شما است نتیجه غیرت و همت مثال زدنی مردمان دانشمند، هنرمند و عزتمند سیستان است که توانستند تمام مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند.

وی افزود: در آینده مطمعنا شما باید چرخ توسعه سیستان را در دست بگیرید و آنچه که مرز و حد و حدودی ندارد دانش است، هر آنچه که می‌توانید در این حوزه‌ها خودتان را تقویت کنید.

معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه، آن چیزی که این استان را در مسیر آبادانی، توسعه و بالندگی قرار می‌دهد همدلی و هم افزایی، یکدلی و یکرنگی است، تاکید کرد: باید دست در دست هم پله‌های افتخار و مسیرهای آینده‌سازی را در این استان طی کنیم و آستانه تحمل را جهت بالا بردن پذیرش انتقادات بالا ببریم تا از اتفاقاتی از نوع تفرقه و دوگانگی اجتناب کنیم و بصیرت داشته باشیم که در این دام‌ دشمن که باعث سرخوردگی استان می‌شود گرفتار نشویم.
وی افزود: امروز اتفاقات خوبی در سیستان به لحاظ بعد تجاری، صنعتی و ایجاد مبادلات تجاری بین چابهار، میلک، افغانستان و کشورهای همسایه رخ داده که می‌تواند این استان را به اوج شکوفایی برساند.
ملاشاهی ادامه داد: خودتان را دست کم نگیرید، سیستان‌وبلوچستان و فرزندان این منطقه دارای استعدادهای خاص و ویژه هستند، آنچه باعث افتخار شما خواهد شد تلاش و کار کردن است باید کار و تلاش کنید چرا که خداوند به سعی و تلاش شما برکت می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال