Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه نوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع هفت هزار و ۴۳۰ کودک که طی یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از نظر کم کاری تیروئید غربالگری شدند ۴۹ نفر مشکوک به کم کاری تیروئید تشخیص داده شدند.
وی ادامه داد: غربالگری تیروئید ۹۲ درصد نوزادان با همکاری والدین آنها در موعد مقرر سه تا پنج  روز پس از تولد انجام شده و غربالگری هشت درصد آنان با تاخیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه کم کاری تیروئید نوزادان یکی از علل مهم عقب افتادگی ذهنی آنان است گفت: در صورت مراجعه و تشخیص به موقع، این بیماری با دارو قابل درمان است و سبب پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی کودکان می‌شود.
وی افزود: در برنامه غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان، نمونه گیری خون از پاشنه پا در روزهای سه تا پنج روز پس از تولد انجام می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به موقع به مراکز خدمات جامع سلامت برای نمونه گیری اقدام کنند.
۳۷ مرکز بهداشتی، درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اختلال تکاملی نوزادان غربالگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار غربالگری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار غربالگری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار کم کاری تیروئید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم