Web Analytics Made Easy - Statcounter

این طرح بخشی از راهبرد موسوم به «پروژه دفاع» دولت برای دگرگونی زنجیره تامین محصولات وارداتی انگلیس بر اثر بحران کرونا و خروج از اتحادیه اروپاست.
در این پروژه که زیر نظر وزیر امور خارجه انگلیس پیگیری می‌شود، تلاش خواهد شد ضمن تقویت روابط تجاری لندن با دیگر کشورها، وابستگی به محصولات چینی کمتر شود.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، چین بعد از آلمان بزرگترین واردکننده محصولات به انگلیس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته «لیز تراس» وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس، این کشور در تلاش است تا از طریق کاهش وابستگی‌های تجاری به چین، روابط اقتصادی خود با سایر کشورهای آسیایی را از جمله هند تقویت کند.
او همچنین گفت‌وگوها با ژاپن را به عنوان بخشی از برنامه گسترش روابط تجاری پسابرگزیت سرعت بخشیده است.

«تام توگندهات» رئیس کمیته پارلمانی روابط خارجی انگلیس که رویکرد همسویی با سیاست‌های کاخ سفید دارد، کاهش سهم واردات محصولات چینی را اقدام درستی نامید و افزود:  باید شراکتمان را با کشورهایی مانند ژاپن و فرانسه تقویت کنیم.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا در پشت پرده مذاکرات تجاری دوجانبه با انگلیس، به دولت این کشور فشار آورده که در معاملات تجاری بین چین و ایالات متحده یک گزینه را انتخاب کند.

روزنامه گاردین چندی پیش گزارش داد، آمریکا به دنبال قراردادن تبصره‌ای در توافق تجاری با انگلیس است که در صورت معامله تجاری میان انگلیس و کشور دیگری که آمریکا آن را تائید نکند، حق عقب‌نشینی از بخش‌هایی از توافق‌نامه را داشته باشد.
دیپلمات‌های این کشور نگرانند که آمریکا بخواهد از آن به عنوان اهرمی برای نفوذ در سیاست انگلیس در قبال چین استفاده کند.

آنها همچنین نگرانی بیشتری از عزم دونالد ترامپ دارند که بخواهد از شیوع ویروس کرونا به عنوان اهرمی سیاسی برای مقابله با چین و تضمین انتخاب مجدد خود در انتخابات استفاده کند.  
این فشار برای طرف انگلیسی معادل فشارهایی است که آمریکا برای انصراف دولت لندن از مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم تحمیل کرد.

دولت انگلیس با وجود موافقت اولیه با مشارکت هوآوی در این پروژه، سرانجام مقابل فشارهای آمریکا تسلیم شد و اینک درصدد جایگزین کردن این شرکت چینی از طریق ایجاد ائتلاف فنی با آمریکا و چند کشور دیگر برآمده است.

چندی پیش اندیشکده نزدیک به حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس نیز هشدار داد، این کشور بیش‌ از اندازه به واردات محصولات چینی وابسته است که برای اقتصاد و زیرساخت‌های ملی انگلیس نقش حیاتی دارد.
بر اساس یافته‌های اندیشکده هنر جکسون، انگلیس در ۲۸۹ کالا که از نظر تعاریف بین‌المللی در ردیف «سیستم هماهنگ شده» قرار دارند به چین وابسته است. از این تعداد ۷۱ قلم در ردیف کالاهای حیاتی، برای زیر ساخت و اقتصاد قرار دارد.

از سویی، بیش از ۲۰ تن از نمایندگان حزب محافظه‌کار در نامه‌ای به وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس خواستار بازنگری دولت روی واردات کالاهایی هستند که این کشور برای تامین آن به کشورهایی مانند چین وابستگی دارد. آنها روی اولویت بخشی به عقد توافق‌های تجاری جدید با سایر کشورها تاکید دارند. 
نویسندگان این نامه معتقدند، بحران کرونا سبب شده تا کشورهای جهان رویکرد خود نسبت به مساله امنیت تجارت را مورد بازنگری قرار دهند.

این نامه توسط سیاستمدارانی از جمله ایان دانکن اسمیت، باب سیلی و دیوید دیس به امضاء رسیده که همسو با نگاه واشنگتن با طرح دولت برای مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم مخالف هستند.

چندی پیش سفیر چین در سخنانی شدیدالحن اظهارنظر ضد چینی برخی سیاستمداران انگلیسی را به باد انتقاد گرفت و هشدار داد، موضع‌گیری‌های «خودسرانه» این افراد باعث مسموم شدن روابط میان دو کشور خواهد شد.
2023

برچسب‌ها چین تجارت بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین تجارت بوریس جانسون انگلستان چین تجارت بوریس جانسون انگلستان محصولات چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، مشکلات مالی، این شرکت خودروساز برقی را مجبور به توقف موقت تولید کرد، اما به گفته رسانه‌های محلی، HiPhi تقویت مالی مورد نیاز خود را دریافت کرده و اکنون درحال آماده‌شدن برای احیای خطوط تولید است.

راه نجات از یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ آمد و یک سرمایه‌گذاری استراتژیک حیاتی برای HiPhi فراهم شد. گفته می‌شود که تولید می‌تواند اوایل ماه جاری میلادی (مه) از سر گرفته شود و HiPhi را پس از یک وقفه کوتاه دوباره به جاده سازندگان خودروهای برقی بازگرداند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نمایشگاه‌های HiPhi درحال حاضر رانندگی‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند و یکی از مکان‌های خود را در شانگهای آماده بازگشت به فروش می‌کند.

با این حال، هدف HiPhi فقط راه‌اندازی مجدد نیست. آنها به دنبال تجسم آینده هستند و می‌خواهند کارشان را طوفانی از سر بگیرند. طبق گزارش‌ها، یک مدل کاملاً جدید مبتنی بر HiPhi Y موجود در دست ساخت است، که ارتقاءهای هیجان‌انگیز و برچسب قیمت دوستانه‌تری دارد و برای جلب نظر مخاطبان وسیع‌تری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از سریع‌ترین خودروی مفهومی جهان | EXE181 به نمایش گذاشته شد

HiPhi Y مقرون به‌صرفه‌ترین مدل این برند است که درحال حاضر حدود ۴۳هزار و ۶۰۰یورو قیمت دارد؛ درحالی که HiPhi X و HiPhi Z به ترتیب از ۷۳هزار و ۳۰۰یورو و ۶۵هزار و ۶۰۰یورو شروع می‌شوند. این تغییر به سمت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که HiPhi برای به‌دست آوردن جایگاه قوی‌تری به آن نیاز دارد.

کد خبر 849080 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده