Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: سلامت دستگاه قضایی ضامن اجرای سیاست‌های کلان نظام اسلامی،آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش برنا از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در همایش روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مرکزی، افزود: دستگاه قضایی به‌منظور اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه باید سلامت درون دستگاهی خود را در دستور کار قرار داده و با تحقق این مهم برنامه‌های خود را در جامعه بسط دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قوه قضاییه در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود. 

امام جمعه اراک بیان کرد: سلامت در درون دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر امور و اقدام و سرعت عمل چهار اصلی اساسی است که باید در دستگاه قضایی کشور عملیاتی شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است، بنابراین کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باید اول به حساسیت شغل خود واقف شده و سپس در راستای تامین امنیت و آرامش مردم گام های اساسی بردارند.

وی پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین وظیفه دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: برخورد قاطع با سرشبکه‌های فساد، مقابله به ریشه‌هایرانت، اصلاح مجرمان همراه با آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) باید بیش از پیش در دستگاه قضایی جاری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دشمنان نظام اسلامی با بهره گیری از فضای مجازی سعی در تخریب شخصیت‌های برجسته نظام با هدف ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت دارند که این توطئه شوم باید از سوی دستگاه قضایی با همکاری نهادهای امنیتی شناسایی و با آن هوشیارانه برخورد شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: شملات اقتصادی در جامعه وجود دارد و دشمن می‌کوشد از این نقطه ضعف برای  افزایش نارضایتی عمومی در کشور استفاده کند، بنابراین دستگاه‌های مسئول به خصوص قوه قضائیه باید نسبت به این مهم آگاه باشند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان مرکزی باید با توانمندسازی نیروی انسانی، سالم‌سازی حداکثری درون دستگاهی، احقاق حقوق عامه، اجرای حداکثری عدالت اجتماعی و حمایت همه جانبه از مظلومان و مستضعفان جامعه به یک دستگاه قضایی الگو در سطح کشور تبدیل شود.

امام جمعه اراک ساماندهی نقدینگی سرگردان کشور تاکید کرد و اظهار داشت: هزینه‌های اقتصادی در کشور بسیار بالا است که این مهم زمینه‌ساز تورم و افزایش حبابی قیمت‌ها است که اصلاح این شرایط باید از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی قوه قضائیه نماینده ولی فقه سلامت دستگاه قضایی دستگاه قضایی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند