Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:53:55 GMT

نخستین پارک اقتصاد دیجیتال در یزد راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۸۱۲۸

نخستین پارک اقتصاد دیجیتال در یزد راه‌اندازی می‌شود

نخستین پارک اقتصاد دیجیتال استان و سومین پارک ICT کشور در استان یزد ایجاد و راه‌اندازی می‌شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیین انعقاد تفاهم نامه ایجاد نخستین پارک اقتصاد دیجیتال استان و سومین پارک کشور عصر امروز با حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت در استانداری یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکرم فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد، ظهر امروز در در این نشست اظهار داشت: استان یزد این قابلیت را دارد که پس از تهران و مشهد با ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال با عنوان ICT فعالیت کند.

وی با بیان اینکه ایجاد شعبه‌های ICT در مناطق مختلف کشور ظرفیت‌هایی را می‌طلبد و به زیرساخت‌های فیزیکی، منابع و تجهیزات نیاز دارد، عنوان کرد: ما نیز با چالش تهیه فضای مناسب در استان مواجه بودیم و با مشورت دکتر صدیقی و رویکردی جدیدی که مطرح شد، برنامه‌ریزی بر این قرار گرفته که بخش غالب اتفاق مورد نظر، مشوق‌ها و حمایت‌های نرم‌افزاری که لازم است صورت بگیرد.

وی تصریح ‌کرد: با پیوستن استان‌ها به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در فاز اول، استان‌ها با شناسایی ظرفیت‌های خود، استفاده حداقل از منابع می‌توانند عناصر مهم، المان‌ها، پارک‌ها، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری خود را به شبکه توسعه اطلاعات یا اقتصاد دیجیتال متصل کنند.

فداکار گفت: استان یزد در فاز اول، تفاهم‌نامه را با پیوستن عناصر اکوسیستم فناوری اطلاعات استان به شبکه اقتصاد دیجیتال آغاز کرده و مشوق‌ها و حمایت‌هایی در متن تفاهم‌نامه از جمله حمایت‌های مهارتی، آموزشی، مالی و به صورت ویژه‌تر توسعه بازار  ذکر شده که از آن بهره‌مند می‌شوند.

وزیر ارتباطات از 5 طرح حوزه ICT در خراسان جنوبی بازدید کرد + تصاویرپارک تخصصی ICT خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسداردبیل| بانوان متخصص در حوزه ICT اردبیل حمایت می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد افزود: پس از این مرحله، استان بنا به ظرفیت‌ها موجود و تامین فضای حداقلی1500متر می‌تواند شعبه جدیدی از شبکه اقتصاد دیجیتال پس از تهران و مشهد داشته باشد و کار پس از آماده‌شدن فضاهای مناسب برای توسعه اقتصاد دیجیتال انجام می‌شود.

وی افزود: حتی اگر 1500متر فضا را نتوانیم در کارخانه علم و فناوری تامین بکنیم و یا حتی اگر به دلیل زمان کم لازم باشد مکان جدیدی در نظر گرفته شود، استان یزد این آمادگی را دارد که در اولین فرصت شرایط و اقداماتی که مدنظر وزارت‌خانه است را تامین کند و نشان‌ دهد برای ایجاد پارک ICT یا اقتصاد دیجیتال ظرفیت خوبی دارد.

فداکار گفت: طبق آخرین گزارشات از وضعیت استان در زمینه محصولات توسعه یافته در زمینه اقتصاد دیجیتال ارائه شده که استان یزد به نسبت جمعیت بعد از تهران با اختلاف قابل توجهی در رتبه دوم قراردارد و این جایگاه بسیار خوب استان را نشان ‌می‌دهد.

انتهای پیام/781/ ز

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک اقتصاد دیجیتال استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به راه‌اندازی نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور با استفاده از گونه‌های گراس‌های علوفه‌ای اصلاح شده چندساله و کم‌آب‌بر، برای تعلیف یکی از اسب‌های اصیل ایرانی موسوم به «دره شوری» شدند.

چراگاه ۱.۵ هکتاری با بذر حاصل از مطالعه محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و عملیات به‌نژادی یکی از دستاوردهای چند سال اخیر در بخش کشاورزی است.

یکی از مزیت‌های مهم این گیاهان بومی اصلاح شده، توانایی استفاده از آب سبز و بارش‌های زمستانه و بهاره برای تولید علوفه است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، تحمل به شرایط سخت محیطی مانند سرما، شوری آب و خشکی، تولید اقتصادی برای بهبود معیشت بهره‌برداران، خوش‌خوراک بودن، کیفیت بالا و قابلیت چرای مستقیم و مصرف به صورت خشک را از دیگر ویژگی‌های بارز این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده برمی‌شمارد.

نکته جالب در مورد گونه‌های اصلاح شده گراس‌ها توسط محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این است که این علوفه‌ها چندساله بوده و بعد از کشت و استقرار چندین سال قابل بهره‌برداری می‌باشند.

بذر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده، یک بار کشت می‌شود، اما تا ۱۰ سال قابل رشد و برداشت است.

مزیت دیگر این گیاهان علوفه‌ای اصلاح شده و کم‌آب‌بر، تنها به کشت در مزارع و تغذیه اسب‌ها محدود نمی‌شود بلکه بذر آن قابل انتقال به عرصه‌های مرتعی و منابع طبیعی نیز هست و می‌تواند مورد استفاده انواع دام‌های سبک و سنگین هم قرار گیرد.

بی‌تردید امروزه با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش زمین، خشکسالی و ضرورت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترسیب کربن، معرفی گونه‌های متحمل به شرایط سخت محیطی، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است.

کد خبر 6097874

دیگر خبرها

  • اعطای وام به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود