Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن صبوری عصر چهارشنبه در آیین آغاز عملیات عمرانی آزاده راه سردار سلیمانی در محور قم-سلفچگان-راهجرد- اراک، با حضور وزیر راه و شهرسازی، بیان داشت: آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد- اراک به طول ۱۱۷کیلومتر یک طرح کلان ملی در تکمیل شبکه آزادراهی کشور و ارتباط بین تهران و استانهای جنوبی است.

وی گفت: حداکثر سرعت در آزادراه کنونی قم ۸۰ کیلومتر است که سبب مصرف بالای سوخت و هزینه های دیگر برای مردم می‌شود که بهره‌برداری از این طرح می‌تواند این مشکل بزرگ را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی مزایای آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد- اراک، ادامه داد: کاهش مصرف سوخت به دلیل عدم توقف خودروها در طول مسیر و کاهش زمان سفر از مزایای مهم این آزاده راه است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم یادآور شد: حلوگیری از راهبندان های طولانی، کاهش ۷ کیلومتری مسیر قم به سلفچگان، برخوداری از سطح سرویس مطلوب و کاهش تلفات انسانی از دیگر مزایای این پروژه می‌باشد.

صبوری اظهار داشت: دسترسی سریع به مناطق تجاری و استراتژیک قم در طول این پروژه ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: فاز اول این پروژه در طول دو سال انجام می گیرد، ۷۰۰ اشتغال موقت و ۲۰۰ شغل مستقیم با آغاز عملیات اجرایی از این طرح ایجاد می‌شود.

وی گفت: افق نهایی بهره‌برداری از فاز نخست این آزاده راه سال ۱۴۰۲ است و با افتتاح این طرح بخش مهمی از ترافیک محور قم به سلفچگان کاهش خواهد یافته و شبکه دسترسی آزادراهی کشور به مناطق جنوبی بهبود می یابد.

صبوری افزود: این پروژه یکی از طرح‌های مهم کشوری در یک دهه آینده خواهد بود و موانع پیش روی این پروژه باید با تدبیر مسوولان ملی و استانی برطرف شود.

سرمایه پذیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و سرمایه‌گذار شرکت احداث و بهره‌وری آزادراه کنارگذر قم و سلفچگان راهجرد توسط مهندسین مشاور فرادید و گروه مشارکت تدبیر و تجربه عملیاتی می‌شود.

این پروژه با هدف تکمیل شبکه آزادراهی کشور و کاهش زمان سفر و کاهش آلودگی زیست‌محیطی و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و کاهش مصرف سوخت اجرایی می‌شود، سرعت طرح ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است و این پروژه در سال ۱۴۰۲ عملیاتی خواهد شد./

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان قم قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان قم قاسم سلیمانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان قم قاسم سلیمانی سلفچگان راهجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه اراک از کرهرود تا ولی آباد خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک از کرهرود تا ولی‌آباد افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 751197

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • بسیج سازندگی ۲۸۶۴ نیروگاه کوچک‌مقیاس در کشور ساخت
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک