Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید می شود که اگر صنایع فرآوری هم به این میزان اضافه شود، درآمد خوبی برای شاغلین این بخش در استان ایجاد می شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

رسول جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با بیان اینکه توسعه دامداری‌های بزرگ مقیاس و توسعه زنجیره‌های تولید از پیشران‌های توسعه بخش کشاورزی در استان است اظهار داشت: در استان اغلب تولیدات لبنی از طریق دامداری‌های سنتی است و 80 درصد شیر در دامداری‌های سنتی تولید می‌شود و حمایت از این واحدها و توسعه زنجیره‌های تولید مد نظر است تا بتوان نیاز صنایع تبدیلی را نیز فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی در استان ادامه داد: توسعه تشکلهای کشاورزی می تواند به صورت محصولات تخصصی و به صورت استانی و شهرستانی باشد و چون نظام بهره برداری استان، نظام خرده دهقانی است، می‌توان این نظام را انسجام بخشید تا درآمد و رفاه بیشتری را برای کشاورزان به همراه داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: باید بخش کشاورزی در قالب نظام‌های بهره‌برداری شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی، کشت و صنعت در قالب تجمیع و یکپارچه‌سازی زمین‌ها و اجرای شیوه‌های نوین الگوی کشت برای دستیابی به تولیدات پایدار هدایت شود.

تولید سالانه بیش از 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان

جلیلی در ادامه افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب و زحمات کشاورزان در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، در سال گذشته 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید شد.

خوزستان| پرورش ماهیان بومی و استقرار 500 زیستگاه مصنوعی در دستور کار شیلات قرار گرفت50 میلیارد ریال برای بخشش حق‌آبه شیلات در لرستان تصویب شد

وی یاد آور شد : سال گذشته تولید خوبی در زمینه سیب درختی وجود داشت وبا همدلی و مشارکت همه مسئولان با انعقاد توافقنامه اوراسیا، بخش عمده ای از 780 هزار تن سیب درختی تولیدی استان به کشورهای عراق، هندوستان، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد و این امر باعث شد گردش مالی مناسبی در بخش کشاورزی استان به وقوع بپیوندد.

جلیلی ضایعات بخش کشاورزی را ناشی از ضعف در بهره برداری از فناوری و مدیریت بیان کرد و گفت: این موضوع مهمی است و کارشناسان در کنار کشاورزان هستند تا در حد امکان از افزایش ضایعات جلوگیری کنند، برای مثال در امربرداشت گندم باید کمباینها تنظیم شوند تا ریزش انجام نشود و در این استان یک هزار و 66 کمباین وجود دارد و تعداد 220 کمباین هم از سایر استانها در فصل برداشت به کارگرفته می شود.

وی درباره سایر محصولات کشاورزی تولیدی در استان گفت: استان 830 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که 400 هزار هکتار اراضی دیم و 310 هزار هکتار اراضی آبی و 120 هزار هکتار باغات هستند که 46 نوع محصول در این اراضی تولید می‌شود.

جلیلی بیان کرد: 16هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید می شود که اگر صنایع فرآوری هم به این میزان اضافه شود، درآمد خوبی برای شاغلین این بخش در استان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه سالانه 22هزار تن عسل در این استان تولید می شود و اولین تولید کننده عسل در کشور هستیم، خاطر نشان کرد: تا کنون تولید 2 میلیون و 200 هزارتنی چغندر قند در ایام پیک تولید ثبت شد که 30 درصد تولید کشوری است .

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سالهای گذشته نتوانستیم برندسازی موفقی از عسل استان داشته باشیم و باید تلاش کنیم تا از ظرفیتهای مرزی بودن استفاده و صنایع فراوری عسل را توسعه دهیم، اضافه کرد: فراورده‌های عسل دارای ارزش افزوده بالاتری است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاران را جذب کرد و باید با استفاده از تسهیلات بانکی و ایجاد شرایط سهل و آسان برای دریافت مجوز استفاده کرد.

انتهای پیام/7548/ ز

R7548/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی در استان آذربایجان غربی تولید می شود بخش کشاورزی استان تولید هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان