Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:16:57 GMT

۱۹۲۰ کلاس درس توسط خیران در همدان ساخته شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۸۴۲۳

۱۹۲۰ کلاس درس توسط خیران در همدان ساخته شده است

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۹۲۰ کلاس درس در قالب ۳۱۴ پروژه با کمک خیرین در استان ایجاد شده است گفت: ۳۰ درصد مدارس استان با کمک خیرین راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد حسین مرادی عصر امروز در دیدار خیرین مدرسه‌ساز استان همدان و اعضای کارگروه طرح تحولی توسعه مشارکت‌های «آجر به آجر» با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکنون ۸۷۴ خیر حقیقی و حقوقی در امر مدرسه‌سازی در استان مشارکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۲۰ کلاس درس در قالب ۳۱۴ پروژه با کمک خیرین در استان ایجاد شده است گفت: ۳۰ درصد مدارس استان با کمک خیرین راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه از سال ۷۷ تاکنون ۲۱ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان در خصوص تقدیر از خیرین و نهادینه کردن این مهم برگزار شده است خاطرنشان کرد: در این سال ۲۶۶ میلیارد تومان تعهدات خیرن بوده که ۱۹۵ میلیارد تومان تاکنون تحقق یافته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه اخیرا اتفاق خوبی در توجه و اهمیت مردم به امر مدرسه‌سازی صورت گرفته و آن ابلاغ اجرای تحولی توسعه مشارکت خیرین در طرح «آجر به آجر» بوده است.

مرادی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح هدف نهادینه کردن مشارکت‌ها بوده است گفت: ۲۱ سال همراهی و یاری خیرین باعث اتفاقات خوبی در استان شده که قدردان بزرگواران هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۳۸ نفر از فرهنگیان به صورت ماهانه حقوق خود را برای امر مدرسه‌سازی اختصاص می دهند گفت: با تاسیس مجمع خیرین مدرسه سال از سال ۷۷، ۲۱ جشنواره در تقدیر از خیرین و مشارکت در امر مدرسه سازی برگزار شده که امیدواریم تداوم داشته باشد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز تعامل خوبی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با و آموزش و پرورش داشته‌اند که امیدوارم تداوم یابد اظهار کرد: سال‌ها پیش مجمع خیرین مدرسه ساز ثبت شد و با تلاش دکتر مرحوم حافظی ثمرات زیادی داشته است.

فراهانی با بیان اینکه در ابتدای جشنواره خیرین در استان ، ۵۷۰ میلیون تومان تعهد خیرین در استان بود که سال گذشته به ۴۳ میلیارد تومان رسید اظهار کرد: هر سال رشد قابل توجهی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز بیش از ۱۰ سال است که با کار خیر اقدام به کار نیک و فرهنگسازی کرده‌اند که تبعات اجتماعی خوبی داشته است گفت: اقدام مهم مدرسه‌سازی باعث ارتقای فرهنگ و دانش و ایجاد نوعدوستی و صمیمت شده است.

 

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند که هیچ ثروتی بالاتر از دانایی و هیچ فقری بدتر از نادانی نیست افزود: این فرمایش همواره سرلوحه خیرین مدرسه‌ساز است و امیدواریم با فراهم کردن زمینه دانایی باعث رفع مشکلات جامعه شویم.

وی با اشاره به اینکه طرح «آجر به آجر» طرح بسیار موثری است که امیدواریم با این طرح در امر مدرسه‌سازی رونقی صورت گیرد عنوان کرد: خیرین هیچگاه توقع آنچنانی ندارند اما گاهی دوست دارند فرزندان و نوه‌ها خود را در مدرسه‌ای که مد نظر آنهاست ثبت‌نام کنند که امیدوارم شرایط لازم فراهم شود.

فراهانی با اشاره به اینکه جشنواره‌های خیرین در مدارس اثرات خوبی داشته است بیان کرد: این مهم کار ارزشمندی است چون کودکان می‌دانند خیرین آنها کیست و اثر خوبی در ذهن آنها می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم صحبت از خیرین مدرسه‌ساز برای دانش آموزان بیشتر باشد افزود: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بهتر و جدی‌تر عملیاتی شود، باید کار خیر را از بچه‌ها شروع کرد و این آموزش‌ها با برنامه‌ریزی باشد و کار نیک را در همه زمینه‌ها دنبال کنیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان تأکید کرد: با بسیاری از خیرین که در ارتباط هستیم عنوان می‌کنند در تعطیلات نوروزی مدارس در شرایط اسکان تخریب می‌شوند که در این زمینه باید فرهنگسازی درستی صورت گیرد.

انتهای پیام/ 89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: خیرین مدرسه ساز مدیرکل اداره نوسازی محمد حسین مرادی خیرین مدرسه ساز استان همدان مجمع خیرین مدرسه ساز خیرین مدرسه ساز امر مدرسه سازی خیرین در استان کمک خیرین مدارس استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری