Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان ۱۲ دستاورد فناورانه دانش بنیان مرتبط با کرونای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی و از آنها تجلیل شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دستاوردهای دانش بنیان فناورانه شامل محصولات مرتبط با کرونا از جمله لباس و گان پزشکی، ماسک، ژل و محصولات ضدعفونی دست و سطوح، دستگاه های ضدعفونی کننده محیط و نرم افزاهای مرتبط با این بیماری است که به همت جمعی از شرکت های استارت اپی و دانش بنیان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مدت شیوع کرونا ویروس تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شقایق حق جوی جوانمرد افزود: طی چند ماه گذشته، علاوه بر پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با این بحران بوده اند، عده ای نیز در پشت جبهه وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت این بیماری را تامین می کردند که در قالب شرکت های دانش بنیان فعالیت داشته و محصولاتی برای مبارزه با این بیماری در اختیار جامعه قرار می دادند.

به گفته وی این شرکت ها طیف گسترده ای از شرکت هایی هستند که با استفاده از ابزارهای دیجیتال کمک کردند بخشی از بار بیماری برداشته شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه چالش و مشکلات بر سر راه تولید همواره وجود داشته و دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات همیشه بوده و هست. در این بحران نیز از اخذ مجوز تا سرمایه گذاری مشکلاتی بر سر راه شرکت ها وجود داشته و مواردی هم تسهیل شده است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی با تمام تلاش در صدد رفع این موانع قدم برداشته ایم که امیدوارم در این زمینه موفق بوده باشیم.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم که از طریق ویدئو کنفراس با حضور مصطفی قانعی-دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، مسئولان این شرکت های دانش بنیان به معرفی محصولات خود پرداخته و در خصوص چالش ها و مشکلات پیش روی تولید محصولاتشان در طول بحران کرونا صحبت کردند.

این فناوران مهم ترین چالش های پیش روی خود در این دوران را سختی تامین مواد اولیه در زمان تعطیلی ها، عدم تامین مواد از کارخانجات تولید کننده و افزایش قیمت مواد اولیه اعلام کردند و معتقد بودند که با افزایش قیمت مواد و مشکل در تامین این مواد اولیه از کارخانجات اصلی تولید کننده مجبور به خرید از دلالان و بازار آزاد شدند که این موضوع مشکلاتی از جمله افزایش بسیار زیاد قیمت ها و نداشتن فاکتور خرید مواد اولیه برای شرکت های دانش بنیان به همراه داشته است.

به گفته یکی از مدیران شرکت استارت اپی دومین چالش صادرات است که پتانسیل تولید انبوه محصولات در اغلب شرکت ها در ایران وجود دارد، از سوی دیگر خریدار نیز وجود دارد، اما مجوزهای صادرات مشکلاتی را برای شرکت ها ایجاد می کند.

از سویی دیگر این افراد معتقد بودند که تصمیم گیرندگان عمدتا از میان تولید کنندگان نیستند و پیش زمینه ای از مشکلات تولید ندارند. همچنین افزایش قیمت ارز، طی کردن بروکراسی پیچیده اداری برای اخذ مجوزهای مختلف، وجود برخی ناهماهنگی ها از سوی ارگان های مختلف، موازی کاری ها و حمایت های مالی اندک از سوی وزارت خانه از جمله وصول با تاخیر مطالبات از  دیگر چاالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان و استارت اپی در زمینه تولید این محصولات بوده که از سوی مدیران و مسئولان شرکت های دانش بنیان اعلام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس دانش بنیان مواد ضدعفونی کننده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرکت های دانش بنیان مواد اولیه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

برنامه ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اساتید، کارشناسان، دانشجویان و شرکت ها در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان روزهای یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود که یکی از مهمترین برنامه های اجرایی این رویداد مهم ملی بحث برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

در این برنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فناور، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری و سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل دانش بنیان شهر هوشمند و انسان محور براساس برنامه زمان‌بندی مشخص شده نسبت به ارائه طرح ها و محصولات خود اقدام می کنند.

بررسی طرح های ۸ شرکت در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت و بررسی طرح های ۶ شرکت روز چهارشنبه دوزادهم اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط داوران صورت می گیرد که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت http://Goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749138

دیگر خبرها

  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی