Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از این دستاوردهای فناورانه روز چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا و دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصولات شامل محلول‌های ضدعفونی کننده برای دست و سطوح مختلف، تجهیزات پزشکی، ماسک، گان(لباس پزشکی)، تجهیزات استریل، دستگاه درمان زخم، سامانه‌های مدیریت یکپارچه مراکز درمانی، تجهیزات ضدعفونی کننده با اشعه فرابنفش، دستگاه‌های ضدعفونی کننده کلینیک‌ها و دستگاه‌های کمک تنفسی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این زمینه گفت: امروز ۱۲ دستاورد فناورانه مرتبط با کرونا که توسط اعضای هیات علمی و شرکت‌های دانش بنیان وابسته به این دانشگاه طراحی و تولید شده است، رونمایی شد تا مردم بدانند که علاوه بر کادر درمانی و بهداشتی که در خط مقدم مبارزه با بحران کرونا خدمات‌رسانی دارند، عده‌ای نیز در بخش پشتیبانی و تامین تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت این بیماری فعالیت می‌کنند.

شقایق حق‌جوی جوانمرد با بیان‌اینکه این دستاوردها طیف گسترده‌ای از ابزارهای دیجیتال گرفته تا فناوری های جدید برای تولید ماسک را دربرمی‌گیرد، افزود: در یکی از این دستاوردها از فناوری مبتنی بر مِس برای درست کردن ماسک برای نخستین بار در کشور استفاده شده است.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آنچه در توان داشتند بکار گرفتند تا بتوانند طیف گسترده‌ای از محصولات مورد نیاز برای کمک به مدیریت بحران کرونا را تولید کنند.

حق‌جوی جوانمرد با بیان‌اینکه همواره مشکلاتی از مراحل اخذ مجوز تا سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات وجود دارد، تصریح کرد: برخی از این مسائل در دوران کرونا بهتر و برخی بدتر شد اما ما همه تلاش خود را برای حل مشکلات انجام دادیم.

برخی از اعضای هیات علمی و مدیران شرکت‌های دانش بنیان که در این نشست حضور داشتند نیز در گفت و گو با خبرنگاران به برخی از مسائل و مشکلات خود اشاره کردند.

مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه ما با سه چالش بزرگ برای تولید محصولات مقابله با کرونا مواجه بودیم، گفت: این چالش‌ها شامل تامین و خرید مواد اولیه بویژه در دوران تعطیلات، فرایندهای طولانی مدت اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای صادرات و نوسان قیمت ارز است.

پیمان مصدق با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت کشور باید از هم‌اکنون برای ماه‌های آینده پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد و بر اساس نیازهای موجود نسبت به انعقاد قرارداد و خرید تضمینی از شرکت‌ها اقدام کند، تصریح کرد: اگر این کار انجام شود ما از بیماری، جلوتر خواهیم بود.

محمد ربانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: بحران کرونا باعث شد تا در این شرایط بتوانیم مشکلات بخش‌های مختلف را شناسایی کنیم.

سجاد اسفندیاری مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده محصولات پزشکی نیز با تاکید بر لزوم حمایت مسوولان از این شرکت‌ها گفت: ما قیمت فروش برخی از محصولات خود را پیش از این به مسوولان اعلام کردیم اما اکنون از ما می‌خواهند که قیمت‌ها را پایین بیاوریم در حالی که در این مدت، هزینه تامین برخی از کالاها و مواد افزایش یافته است.

بهمن نجفی مدیر یکی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده محصولات مقابله با  کرونا نیز با بیان اینکه این قبیل محصولات، استانداردهای خاص خود را دارند، تصریح کرد: برای جلوگیری از تولید محصولات بی‌کیفیت و فاقد استانداردهای لازم باید اجازه فعالیت را فقط به بخش‌ها و شرکت‌های تخصصی داد.

مهرداد مظاهری مدیر یک شرکت فناوری اطلاعات نیز با اشاره به سامانه‌ای که این شرکت برای مدیریت بحران کرونا طراحی و راه‌اندازی کرده است، اظهار داشت: برغم استقبال خوب از این سامانه، چند برنامه و نرم‌افزار موازی با آن نیز توسط سازمان‌های دیگر طراحی و عرضه شد در حالی که می‌توانستند برای تکمیل سامانه اولیه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بدلیل اینکه هنوز اقتصاد در کشورمان دولتی است، نگاه از بالا به پایین وجود دارد، افزود: در دوران کرونا، وصول مطالبات شرکت‌های دانش بنیان از دستگاه‌های اجرایی با تاخیر انجام شد.

مظاهری همچنین ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان برای آشنایی آنها از محصولات همدیگر در بحران‌هایی مانند شیوع بیماری کرونا را ضروری خواند.

حسین خان احمد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با تاکید براینکه ما باید برای ماه‌های آینده بویژه فصل های سرد سال پیش بینی‌های لازم را برای تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز انجام دهیم، گفت: اگر برای این موضوع برنامه‌ریزی و مدیریت درستی نشود ممکن است بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان دچار ضرر شوند.

وی راه‌اندازی صندوق بیمه برای حمایت از شرکت‌هایی که در دوران بحران‌هایی مانند شیوع بیماری کرونا فعالیت داشتند را ضروری دانست و افزود: مجموعه مدیریت بحران کشور نیز باید برای موج بعدی و احتمالی شیوع بیماری کرونا آمادگی داشته باشد و برنامه‌ریزی کند.

ابراهیم صادقی مسوول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست پیشنهاد کرد که برگزاری چنین جلسه‌هایی برای بررسی مشکلات و مسائل موجود ادامه یابد و تدابیری برای استفاده بهینه از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه از طریق انعقاد تفاهمنامه اتخاذ شود.

ناهماهنگی بین بخش‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی، عرضه برخی از مواد اولیه توسط واسطه‌گران، بوروکراسی اداری، لزوم تسهیل‌گری و سرعت عمل در دستگاه‌های اجرایی مرتبط بویژه معاونت غذا و دارو و آشنانبودن برخی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با مباحث فنی و تولیدی نیز از دیگر مواردی بود که دانشگاهیان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای تولید محصولات مقابله با کرونا به آن اشاره کردند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است که با ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور بشمار می‌آید.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون  ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان ‌باختگان کرونا به هشت هزار و ۵۰۶ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شرکت دانش بنیان اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت دانش بنیان اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا شرکت دانش بنیان اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان تولید محصولات بحران کرونا برای تولید شرکت ها هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد همرسانی «دایان» رویدادی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان است که توسط طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) برگزار می‌شود.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت را مغتنم شمرده و در حضور بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بشرح زیر به تشریح نیاز‌ها یا قابلیت‌های محصولات دانش‌بنیان می‌پردازند.

 موضوعاتی از جمله استراتژیک بودن و حیاتی بودن محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده (نقش محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات محصولات خارجی، ارائه ویژگی‌های فنی محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده، عارضه، نقیصه، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربرد‌های محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها،  نقش محصول یا محصولات دانش بنیان تولید‌شده در تولید پایدار از محورهای این رویداد به شمار می رود.

همچنین ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها؛ کاهش مصرف آب و انرژی؛ تولید انرژی‌های پاک؛ کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ایی، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات؛ بهبود تعمیر و نگهداری؛ افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات؛ هوشمندسازی؛ استفاده از هوش مصنوعی؛ تحول دیجیتال؛ حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای سطح ایمنی و بهداشت، از جمله موضوعات محوری قابل‌طرح در این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خواهد بود.

 رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه خارجی (در صورت بومی‌سازی و وجود رقبای خارجی: قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی)، سهم فعلی از بازار کشور و بازار فرامرزی و طرح پروژه‌هایی که از محصولات دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند نیز از جمله محوریت‌های دیگر این رویداد است.

موضوعات محوری دیگری که قرار است در این گردهمایی دانش‌بنیان‌های معدن، مطرح شود  بازخورد و رضایت پروژه‌ها یا صنایع بهره‌مند از محصولات دانش‌بنیان در مورد قابلیت‌ها و ارزش‌های حاصل‌شده از کاربرد محصول یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح نیاز‌های مختلف از قبیل نیاز به مشارکت مالی یا بهبود و توسعه‌ی محصول، آینده و افق پیش‌روی استفاده از محصول تولید‌شده بر اساس بازارپژوهی بعمل‌آمده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا گزارش‌های بازارپژوهی و آینده‌پژوهی مراجع معتبر داخلی یا خارجی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند