Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصالح احمدی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد برداشت غلات استان کردستان اظهار داشت: این تعداد کمباین شامل یک هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین بومی و ۶۰۰ دستگاه کمباین مهاجر است که از اواخر خرداد تا شهریور اقدام به برداشت محصولات غلات در سطح ۴۲۴ هزار هکتار زمین زراعی می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصول غلات شامل گندم، جو و کلزا از مزارع استان برداشت شود که یک میلیون ۱۱۳ هزار تن آن گندم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه خرید تضمینی یک میلیون تنی محصول گندم در این استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است انتظار می‌رود بهره‌برداران نهایت استفاده را از امکانات برای برداشت محصول با کمترین میزان ریزش بکار گیرند.

احمدی افزود: سال گذشته حدود ۶ درصد از محصول گندم این استان حین برداشت ریزش داشت که امسال تلاش داریم این میزان را به حداقل برسانیم چرا که طبق برآورد سال گذشته ارزش هر یک درصد گندم حدود ۲۵۰ میلیون ریال بود.

وی با بیان اینکه میزان ریزش گندم حین برداشت در این استان به نسبت برخی استان‌ها که ۱۲ درصد بود مقدار ناچیزی است، گفت: اما این میزان هرچقدر پایین تر باشد به نفع کشاورزان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جها  کشاورزی کردستان با بیان اینکه در راستای نظارت دقیق بر برداشت و کاهش افت کیفی سازمان جهاد کشاورزی نظارت و بازرسی عملکرد کمباین‌های بومی و مهاجر را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در این راستا ۱۷ گروه بخش خصوص و چندین گروه بخش دولتی تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در هر شهرستان به نسبت سطح کشت گروه‌های دولتی تشکیل شده اما گروه‌های بخش خصوصی شامل چهار مورد بیجار، دیواندره و قروه هر کدام سه مورد، سنندج و کامیاران هر کدام ۲ مورد و دهگلان یک مورد است.

احمدی اضافه کرد: در بانه، مریوان و سروآباد نیز به علت سطح کشت پایین غلات تنها گروه‌های دولتی بر روند کار نظارت دارند.

وی یادآور شد: در زمان شروع برداشت گندم کمباین‌ها در هر شهرستان با اعلام حضور کارت معاینه فنی از اکیب‌های خصوصی دریافت و تا پایان فعالیت آن را به همراه خواهند داشت.

استان کردستان دارای ۲۸ میلیون هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد بوده و دارای حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله)، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان بازار محصولات اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان بازار محصولات اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان بازار محصولات اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور