Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – شهردار کرمان از افتتاح هر هفته یک پروژه در شهر کرمان خبر داد و گفت: پروژه پیاده‌راه سازی میدان تاریخی ارگ کرمان در سال جاری اجرا می‌شود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده عصر امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع دستی و فرش استان کرمان که در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برگزار شد، با تبریک روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی در دو بخش خانگی و تجاری حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم هویت خود را حفظ کنیم باید به تولیدات صنایع دستی در استان اهمیت بدهیم افزود: به عنوان مثال تولیدات مسی ما یک صنعت تجاری و پته یک هنر خانگی بوده که از دیرباز در استان کرمان تولید شده است.

شناسایی بناهایی با ارزش ثبت ملی و جهانی در بافت تاریخی شهر کرمان70 هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمان فعالیت می‌کنند2 اثر صنایع‌دستی مس و گلیم منقش به تصویر شهید سلیمانی در کرمان رونمایی شد+ عکس

شهردار کرمان با اشاره به اینکه صنعت فرش کرمان یک صنعت مهم است که سابقه دیرینه در دنیا داشته تصریح کرد: فرش کرمان در موزه‌های مختلف دنیا نگهداری شده و در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شبکه گسترده آموزش صنایع دستی در فرهنگسراهای شهرداری کرمان از سال‌ها پیش راه‌اندازی شده است گفت: جشنواره‌های همدلی فصلی برای فروش تولیدات صنایع دستی برگزار شده و استقبال بسیار خوبی هم از آن شده است.

عالم‌زاده با عنوان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تهران شرکت کردیم ادامه داد: بازار تاریخی قلعه محمود برای فروش صنایع دستی راه‌اندازی شد اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با تعطیلی روبه‌رو شد که بازگشایی مجدد آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه احیای بازار قلعه محمود را با عزم جدی دنبال می‌کنیم گفت: مذاکراتی برای راه‌اندازی فروشگاه‌های دایمی فروش صنایع دستی در شهر کرمان انجام شده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه از ابتدای ماه آینده هر هفته افتتاح یک پروژه در شهر کرمان را خواهیم داشت افزود: یکی از پروژه‌های مهم شهرداری در سال جاری پیاده‌راه سازی میدان تاریخی ارگ یا همان میدان توحید است و پیاده‌راه سازی این میدان اثر بسیار زیادی در جذب گردشگر در کرمان خواهد داشت.

وی با عنوان اینکه شهرداری کرمان برای نخستین بار از مجموعه چند فیلم حمایت می‌کند که برای شناساندن کرمان موثر است گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی برای معرفی کرمان را نیز در دست اقدام داریم که یک ظرفیت بزرگ است.

انتهای پیام/511/ ز

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان پیاده راه سازی صنایع دستی شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده