Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «فیلونیس فلوید» برادر جورج فلوید ضمن حضور در نشست استماع کمیته قضایی کنگره آمریکا، به سوالات نمایندگان آمریکایی و همچنین اظهار نظر شخصی در رابطه با این جنایت پرداخت.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «برادرم لایق این نبود که به خاطر یک اسکناس ۲۰ دلاری کشته شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سپس خطاب به نمایندگان آمریکایی از آن‌ها پرسید: «آیا زندگی یک مرد سیاه پوست ارزش دارد؟ کشته شدن برای بیست دلار؟ به نظرم دیگر نمی‌توانیم شاهد چنین مسائلی باشیم».

 کشته شدن جورج فلوید در حالی که در بازداشت پلیس مینیاپولیس بسر می‌بُرد، موجی از اعتراضات را در سراسر آمریکا براه انداخت. معترضین به نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا، به رفتار نامناسب پلیس و بی عدالتی‌های نژادی در کشورشان معترضند.

«درک چاوین»، «الکساندر کوئنگ»، «توماس لین» و «تو تائو» پس از دریافت تماسی از سوی یک مغازه‌دار مبنی بر دریافت یک اسکناس جعلی ۲۰ دلاری فلوید را بازداشت کردند. چاوین پس از بازداشت فلوید و در حالی که او به زمین افکنده شده بود، زانوی خود را برای بیش از هفت دقیقه به گردن فلوید قرار داد و مانع از نفس کشیدن او شد و در نهایت جورج جان باخت. چهار پلیس خاطی در پی فشار افکار عمومی از اداره پلیس اخراج شدند و قرار است به اتهامات آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا جورج فلوید نژادپرستی در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6094816

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا