Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد روحانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تصویب این رقم توسط دولت، عملیات احداث دیواره از حدود یکسال گذشته آغاز شد که این امر در سیل اسفند ۹۸ مانع از تکرار مجدد حادثه در مناطق ساحلی  و ورود سیلاب به شهر، منازل و اماکن تجاری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر احداث این دیواره ساحلی ۹۵ درصد پیشرفت دارد و کار به نوعی اتمام یافته چراکه پنج درصد مابقی مربوط به دیوار اصلی نیست و باید لکه گیریهایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی روستاهای سیلزده تخصیص یافته که این مبلغ برای آسفالت راه دسترسی این مناطق هزینه خواهد شد.

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان همچنین گفت: از سال گذشته تا ۱۱ خرداد جاری یکهزار و ۳۵۸ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض در بخش مسکن و لوازم معیشتی به سیلزدگان استان پرداخت شده است.

 روحانی افزود: ۳۶۵ میلیارد تومان ازاین مبلغ کمک بلاعوض به خانواده های آسیب دیده از سیل استان در حوزه مسکن و معیشتی است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار فقره وام احداثی، بیش از ۱۹ هزار وام تعمیری به همراه تسهیلات معیشتی نیز در مجموع به ارزش ۹۹۳ میلیارد تومان توسط بانک های عامل به سیلزدگان استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه کار تعمیر تمامی ۲۰ هزار واحد محوله به ستاد بازسازی تمام شده تصریح کرد: برخی متقاضیان با وجود معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده اند و برخی نیز مبلغی ازتسهیلات را گرفته و کار بازسازی را به دلایل متفاوت از جمله شروع فصل کشاورزی رها کرده اند اما ستاد بازسازی وظایف خود را در قبال این افراد انجام داده است.

روحانی گفت: با وجود شیوع کرونا روند بازسازی متوقف نشده  و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، تا حدودی در اسفند و فروردین با کندی پیشرفت اما با شدت فعالیت ها در ماه جاری حدود ۱۵ درصد پیشرفت کاری محقق شد.

وی ادامه داد: روند احداث ۱۲ هزار واحد سیلزده استان ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و پیش بینی می شود با انجام گچ کاری ۱۰ هزار و ۸۶۶ واحد سقف زده، تا هفته آینده به ۹۰ درصد افزایش یابد.

به گفته وی تا ۱۱ خرداد امسال هفت هزار و ۷۰۰ واحد هم تحویل مردم شده است.

سیل فروردین ۹۸، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به لرستان خسارت زد و موجب تخریب گسترده در شهر پلدختر و روستاهای مسیر رودخانه کشکان شد.

برچسب‌ها پلدختر وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلدختر وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل لرستان پلدختر وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل لرستان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)