Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@02:27:59 GMT

وضعیت شهرهای قرمز، زرد و سفید خوزستان مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۴۹۳۷۶

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان های اهواز، شوشتر، آبادان، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، کارون، حمیدیه و دزفول در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: تعداد شهرهای قرمز استان تا چند روز پیش  ۱۶ شهر بودند که اکنون به ۹ شهر کاهش یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شهرستان های ماهشهر، مسجدسلیمان، شوش، رامشیر، شادگان، هفتکل، امیدیه، رامهرمز و اندیمشک در وضعیت زرد و شهرستان های گتوند، باغملک، هویزه، بهبهان، لالی، هندیجان، ایذه، اندیکا  و اغاجاری در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین با اشاره به تعداد نمونه های گرفته شده در استان خوزستان در مقایسه با میانگین کشور تصریح کرد: میانگین کشوری نمونه های گرفته شده به ازای هر یک میلیون نفر، ۱۳ هزار نمونه است که حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ۱۶ هزار و ۶۴۷ نمونه به ازای هر یک میلیون نفر در جایگاه بالاتر از میانگین کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نتیجه آزمایش ۲۷.۵ درصد از نمونه ها مثبت بوده و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۳.۹ درصد، دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۱۰ درصد، دانشکده علوم پزشکی آبادان ۳۷.۴ درصد و دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۲۹.۴ درصد از نتیجه آزمایش نمونه گیری های انجام شده مثبت بوده است.

در پایان این جلسه با در نظر گرفتن پژوهش‌های صورت گرفته و تاثیر ۲ درصدی اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی در سرایت  ویروس کرونا  بنا شد این اماکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی و بدون شکل‌گیری تجمع بازگشایی شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای پنج شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۳۹، ایستگاه نیوساید اهواز ۱۲۷، ایستگاه حفاری اهواز ۱۱۷ و ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۰۶، ایستگاه اندیمشک ۱۱۹، ایستگاه دزفول ۱۱۶،‌ایستگاه ماهشهر ۱۳۷ و ایستگاه هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای مسجدسلیمان و خرمشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست