Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی راه روستای منصورآباد به آرین شهر توسط اهالی 10 روستا مورد استفاده قرار می گیرد که اکنون خرابی آن، مردم را از تردد بازداشته و اعتراضات بالایی را به دنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بدون شک یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر منطقه، جاده و مسیر ارتباطی مناسب است و این موضوع می تواند دغدغه بسیاری از مردم در رفت و آمد را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که به گفته مسئولان حوزه راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در استان نهضت راه سازی به راه افتاده و بسیاری از جاده ها آسفالت و مناسب سازی شده است، اما هنوز هم مناطق و روستاهایی وجود دارد که از وجود جاده مناسب بی بهره اند.

راه روستای منصورآباد شهرستان درمیان به سمت آرین شهر قاین سال هاست که با وجود تردد بسیاری از اهالی روستایی، از آسفالت مناسبی برخوردار نیست و اکنون چاله و گودال های زیادی در این مسیر ایجاد شده است. در حالی که این جاده توسط اهالی 10 روستا مورد استفاده قرار می گیرد، اکنون خرابی آن مردم را از تردد بازداشته و اعتراضات بالایی را به دنبال داشته است. اما گویا مسئولان آن طور که باید و شاید به این درخواست و دغدغه به حق مردم این روستاها توجهی ندارند.

راه مهم ترین عامل رونق گردشگری وکشاورزی روستاها

کیانی عضو شورای اسلامی روستای منصورآباد از توابع شهرستان درمیان در گفت و گو با خاورستان، گفت: راه ها به خصوص در مناطق روستایی مهم‌ترین زیرساخت برای توسعه همه‌جانبه در بخش‌های مختلف روستایی محسوب می شود و باعث رونق گردشگری و کشاورزی می شود.

وی با اشاره به مناسب نبودن زیرساخت و آسفالت جاده منصورآباد به سمت آرین شهر(سده) افزود: متأسفانه با این که این جاده در مسیر بیش از 10 روستا قرار دارد، مردم و اهالی روستاها و منطقه درمیان و بخشی از روستاهای بیرجند، برای تردد به سمت آرین شهر و قاین در این مسیر که زیر ساخت مناسبی ندارد، با مشکل مواجه اند.

جاده نامناسب آرین شهر، علت سفر اجباری مردم به بیرجند

کیانی با ابراز نارضایتی از عملکرد مسئولان در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی گفت: جاده منصورآباد به سمت سده یک جاده عمومی است و حدود 3 سال پیش آسفالت آن توسط اداره راه انجام شد اما در حال حاضر آسفالت آن مرغوبیت خود را از دست داده است.

وی با اشاره به وجود پیچ های خطر ناک در این جاده، تأکید کرد: اکنون وضعیت این جاده به نحوی است که مردم مجبورند برای انجام امور اداری و روزمره شان، به جای آرین شهر و قاین، به بیرجند مراجعه کنند و مسیر طولانی تری را بپیمایند. در حالی که اگر مسئولان مربوطه زیرسازی و آسفالت مجدد این جاده را انجام دهند، بسیاری از اهالی برای انجام امورات خود، به آرین شهر و قاین سفر خواهند کرد و این امر موجب کوتاه شدن مسیر خواهد شد.

آسفالت نامرغوب معضلی برای اهالی روستاها

زارع عضو شورای اسلامی روستای شیرگ نیز در گفت و گو با خاورستان، با اشاره به خرابی جاده منصورآباد _ آرین شهر تأکید کرد: توجه به مناطق روستایی موجب گسترش و رونق کشاورزی و گردشگری است، اما متأسفانه مسئولان توجه خاصی به مناطق محروم روستایی ندارند.

وی با نارضایتی از عملکرد مسئولان برای برطرف کردن مشکلات مناطق روستایی درمیان گفت: متأسفانه اقشار مختلف مردم و اهالی شهرستان درمیان از وجود جاده خوب بهره مند نیستند.

زارع با اشاره به زیر ساخت و آسفالت نامناسب مسیر روستای منصورآباد به آرین شهر، تأکید کرد: بعد از چند سال مسئولان یادشان می آید که جاده ای در این مسیر قرار دارد و 50 تا 100 متری را آسفالت خشک می ریزند که این خود معضلی برای اهالی این روستاها است.

وی با اشاره به وجود چاله های بسیار زیاد در این جاده، اظهار کرد: متأسفانه زمانی که پیمانکار برای زیرساخت و آسفالت این جاده فعالیت می کند، نظارت خوبی توسط مسئولان انجام نمی شود.

زارع یادآورشد: اهالی روستا به فرمانداری و اداره راه شهرستان اعتراض خود را اعلام کرده اند، اما متأسفانه این اعتراضات ثمر بخش نبوده است.

وی با اشاره به این که حدود 20 سال  است که این جاده توسعه چندانی نداشته است، گفت: مسیر این جاده پرتردد و راه عبور و مرور بسیاری از اهالی است.

عضو شورای اسلامی روستای شیرگ خطاب به مسئولان متذکر شد: مردم روستایی، مردمی زجر کشیده اند، بسیاری از روستاها آب ندارند، مسیر جاده ای مناسب ندارند، اما متأسفانه مسئولان حتی به خواهش و التماس های مردم نیز بی توجه اند و اقدام مناسبی برای توسعه روستایی نمی کنند.

زارع با بیان این که سال گذشته چند کیلومتری از این جاده توسط پیمانکار آسفالت شده است، گفت: متأسفانه آسفالت انجام شده مرغوب نبوده و از بین رفته است و باید مجدد این مسیر آسفالت شود.

وی ضمن انتقاد از وعده های مسئولان برای حل مشکلات گفت: امیدواریم در سفر دکتر نوبخت توجه ویژه ای به وضعیت راه های استان شود.

6 سال است که جاده به حال خود رها شده است

خوش دل عضو شورای اسلامی روستای سیدآباد نیز در گفت و گو با خاورستان، با گلایه از بی توجهی مسئولان به راه های روستایی تاکید کرد: اگر زیرساخت و آسفالت مسیر جاده روستای منصورآباد به سمت آرین شهر درست شود، اهالی بیش از 10 روستا از این زیرساخت بهره مند خواهند شد.

وی با بیان این که مسئولان فرمانداری و اداره راه شهرستان درمیان، از وضعیت این جاده اطلاع دارند، گفت: اگر زیر ساخت و آسفالت این جاده درست شود ارتباط بین روستایی بیشتر خواهد شد اما مسئولان رسیدگی نمی کنند.

خوش دل با بیان این که 6 سالی است که این جاده به حال خود رها شده است، گفت: متأسفانه پیمانکاری که برای زیرساخت و آسفالت این مسیر کار می کرد، پیمانکار خوبی نبود که بعد از مدتی کار، زیرسازی و آسفالت این جاده به حال خود رها شد.

نیازمند اعتبارات ملی و استانی برای آسفالت جاده منصورآباد- آرین شهر  هستیم

سالاری مسئول اداره راه وشهرسازی شهرستان درمیان در خصوص حل مشکل جاده روستای منصورآباد به سمت آرین شهر، در گفت و گو با خاورستان، گفت: حدود 20 کیلومتر از این مسیر مربوط به شهرستان درمیان است که سال گذشته 10 کیلومتر از سمت روستای منصورآباد به سمت آرین شهر آسفالت شده است.

وی در پاسخ به گلایه اهالی روستاهایی که در مسیر این جاده قرار دارند اظهار کرد: برای ادامه آسفالت و زیرسازی این جاده، نیازمند اعتبار ملی یا استانی هستیم.

وی با اشاره به این که آسفالت مسیر این جاده در دستور کار ما قرار دارد، گفت: برای هر یک کیلومتر آسفالت،  مبلغ 400 تا 450 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

سالاری بیان کرد: جاده روستای منصورآباد به آرین شهر، جزو راه های شهرستان درمیان و بیرجند به شمار می رود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی روستای زیرساخت و آسفالت شهرستان درمیان اهالی روستا آرین شهر اداره راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه

عادل مردزاده معتمد روستای کوردان در این زمینه گفت: دیروز عصر این کودک بدون اطلاع خانواده ها برای بازی به اطراف رودخانه مهران رفته بودند.

دو کودک از نوه های یکی از اهالی روستا بودند.

وی افزود کودکان جان باخته دو پسر 5 ساله بودند که در آبهای گودالی و باتلاقی رودخانه غرق شدند.

به گفته این فرد اهالی روستا پس از ساعت ها جستجو جسد بی جان این دو کودک را در یکی از این گودال ها پیدا کردند.

رودخانه مهران از کنار روستای کوردان بخش مهران بندرلنگه می گذرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر