Web Analytics Made Easy - Statcounter

رستمی، با بیان اینکه رویکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بایستی تربیت انسان متعالی باشد، بر پیش بینی برگزاری ویژه برنامه های شاخص و کارشناسی شده در سطح کانون های مساجد استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج،به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای فهما در کردستان، عبیدالله رستمی امروز در دیدار با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: کانون های مساجد ظرفیت خوبی برای توسعه و اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، رویکرد فعالیت‌های کانون‌های مساجد را توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی، ایجاد فضای نشاط و شادابی و تربیت انسان متعالی برشمرد و ادامه داد: فعالیت های کانون های مساجد نبایستی یک سری برنامه روتین باشد بلکه لازم است برنامه های با محوریت مسجد و قرآن در این کانون ها احصا و برنامه ریزی شود.

وی بر اهتمام به فعالیت های برنامه محور و شاخص در سطح کانون های مساجد استان تاکید و اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برنامه های کارشناسی شده و هدفمند قرانی و مسجدی حمایت می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه زمینه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار متنوع است، افزود: مدیران مسئول کانون های مساجد با همفکری کارشناسان این حوزه فعالیت ها و برنامه های را برای اعضای کانون های مساجد طراحی و برنامه ریزی کنند که ضمن ترویج فرهنگ قرآنی و مسجدی موجب جذب بیش از پیش جوانان و نوجوانان به مساجد شود و زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده ها را نیزفراهم سازد.

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد تغییرات کاربردی در حوزه مسجد و قران ضرورت دارد و برای تحقق این مهم بهره مندی از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و مذهبی باید در دستور کار باشد.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویژه برنامه های شاخص پیش بینی مساجد کانون های مساجد فعالیت ها برنامه ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات این مدرسه با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: انسان در کتب غرب بازیچه دست سیاستمداران است و سیاستمداران به گونه ای انسان ها را می سازند که به درد سیاست های آنها بخورد ولی انسان در مکتب اسلام تربیت می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: فرق تربیت در اسلام شکوفایی استعدادها است ولی در غرب صنعتی بیش نیست و برای رسیدن به اهداف خود انسان ها را می سازند.

وی با اشاره به اینکه علم و تربیت جدایی ناپذیرند، گفت: یکی از دغدغه های شهید مطهری در مسائل تربیتی جدایی مساجد از مدارس بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید برلزوم رشد علمی و اخلاقی به صورت توأمان در بین دانش آموزان افزود: تفکیک بین مسجد و مدرسه در سبک آموزش های ایرانی اسلامی نبوده و بسیاری از آسیب ها از قِبَل همین مساله رخ داده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی، علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالعه آثار و اندیشه های شهید مطهری را برای طالبان علم ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای اندیشه های این استاد بزرگ حوزه علمیه، فرهنگ کشور را در برابر تهاجمات عقیدتی و ضد فرهنگی حفظ می کند و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امامین انقلاب نسبت به استفاده از آثار گرانسنگ استاد شهید گفت: بر فرهیختگان و متولیان فرهنگی لازم است در نشر اندیشه های ناب این متفکر کم نظیر عالم اسلام تلاش وافری انجام دهند.

وی از تلاش های مدیر پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) تقدیر و برای مدیر جدید این حوزه آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 6092554

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است