Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:25:38 GMT

انتخابات زودهنگام پارلمان عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۰۰۸۸

انتخابات زودهنگام پارلمان عراق

به گزارش افکارنیوز،

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق امروز چهارشنبه با سفرای کشور‌های عربی که در بغداد حضور دارند، دیدار کرده و با آن‌ها در خصوص شماری از مسائل، از جمله تلاش‌های دولت برای آمادگی خود به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام به بحث و گفتگو نشست.

اخبار بین الملل-«احمد صحاف» سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر خارجه با شماری از سفرای کشور‌های عربی در خصوص مسائل داخلی از جمله تلاش‌های دولت برای آمادگی خود به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام، مقابله با همه گیری کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن، در کنار مسائلی مانند پیگرد قرار دادن گروه تروریستی داعش و نیز بازسازی شهر‌های آزادشده به بحث و گفتگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: وزیر خارجه عراق در خلال این دیدار، در خصوص مواضع کشورش در برابر چالش‌های منطقه، از جمله تجدید موضع ثابت عراق در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، تأسیس دولتی مستقل به پایتختی قدس شریف، پشتیبانی از تلاش‌های صورت گرفته برای عبور از بحران کشور‌های عربی، تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان کشور‌های دوست و نیز دعوت عراق برای اعتماد به راه‌های دیپلماتیک در به پایان رساندن بحران کشور‌های یمن، لیبی و سوریه سخن گفت.

گفتنی است روز شنبه، ۲۴۷ نماینده پارلمان عراق به وزرای باقیمانده از کابینه مصطفی الکاظمی رای اعتماد دادند و «فؤاد حسین» نیز به عنوان وزیر خارجه این کشور انتخاب شد. فؤاد حسین از احزاب کُرد عراق است.

در این جلسه پارلمان عراق، وزرای نفت، فرهنگ، تجارت، مهاجرت و کشاورزی نیز از کابینه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق رأی اعتماد نمایندگان را کسب کردند و به این ترتیب کابینه الکاظمی تکمیل شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات چین عراق انتخابات جنگ عراق آمریکا پارلمان داعش وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم.

وی گفت: ‏در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم. ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

کد خبر 6096505 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل