Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:35:15 GMT

۲۴۷۰۰ خانوار زیرپوشش بیمه روستایی هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۰۱۶۵

۲۴۷۰۰ خانوار زیرپوشش بیمه روستایی هستند

عیسی کریمی چهارشنبه شب در حاشیه آئین اهدای حکم مستمری به بازماندگان یکی از خانواده های زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از این صندوق مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

کریمی تصریح کرد: افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به فرمانداری ها بخشداری ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افراد با پرداخت سالیانه ۳۳۰ هزار تا ۸۴۰هزار تومان از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری برخوردار می شوند.

کریمی گفت:متولدان سال ۱۳۴۹ تا پایان امسال فرصت نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری را دارند.
وی تاکید کرد: کشاورزان غیرساکن در روستا، روستاییان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر۲۰هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.

کریمی افزود: این صندوق در ۱۴  سال گذشته با اطلاع رسانی گسترده سعی در تشویق خانواده های روستایی و عشایری برای بهره مندی از مزایا و خدمات بیمه روستایی و عشایر کرده است.

کریمی اضافه کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری منجر می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک بیمه شده با ۱۵سال سابقه پرداخت بیمه و ۶۵ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه با سن ۷۰ سال بازنشسته این صندوق محسوب می شود.

فرماندار باشت نیز در این آئین گفت: هم اکنون یکهزار و۶۵۰ خانوار این شهرستان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

سید مسعود حسینی افزود: از این تعداد ۵۳ خانوار در حال حاضر از مستمری ماهیانه صندوق اجتماعی روستایی و عشایر بهره مند هستند.

وی بیان کرد:  پرداخت دو برابر سهم بیمه شده از سوی دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده به صندوق های بیمه گر و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان است.

فرماندار باشت تصریح کرد: پیشگیری از مهاجرت  روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی  از اهداف و دیگر از مزایای این صندوق است.

۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود ۱۲درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه وبویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه وبویراحمد صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه وبویراحمد بیمه روستایی و عشایر روستایی و عشایری اجتماعی روستایی بیمه اجتماعی صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام از فراخوان ثبت نام افراد دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال و مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد.
قیصرزاده گفت: در استان ایلام تاکنون ۳ هزار و دویست نفر در قالب این طرح ثبت نام کرده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است