Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با بیان اینکه سهم بخش ساختمان در اقتصاد کشور ۳۰ درصد است، گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد از عرصه فعالیت‌ها و بودجه‌ها به بخش ساختمان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در پنجاه و نهمین نشست هم اندیشی «اصفهان فردا» با حضور جمعی از توسعه گران شهر، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت در این دوره مدیریت شهری مبنای فعالیت‌ها را بر اساس هم فکری و هم‌اندیشی با مردم گذاشتیم که البته بیشترین هم اندیشی با معتمدان محلی بوده و دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مسیرهایی که موفقیت‌هایی به دست آمده، مبتنی بر نگاه مردم حرکت کرده‌ایم، افزود: امروز پنجمین جلسه با انبوه‌سازان شهر در این دوره فعالیت مدیریت شهری برگزار می‌شود و معتقدیم مشکلات را می‌توان در گفت و گو با سرمایه گذاران و انبوه سازان رفع کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به بسته‌های تشویقی ساخت و ساز اظهار کرد: تا پایان امسال روند ارائه بسته‌های تشویقی ادامه پیدا خواهد کرد مگر اینکه بر اساس نظر سرمایه گذاران در مقطعی از زمان برنامه‌ریزی دیگری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای صدور پروانه ساختمانی ۲۰ درصد مبلغ را از سرمایهگذران دریافت و مابقی را به صورت اقساط دریافت می‌کنیم.

نوروزی با بیان اینکه بر اساس بسته تشویقی ساخت و ساز ویژه سرمایه گذران، انبوه‌سازان و شهروندان اصفهانی فرصت دریافت پروانه ساختمانی تا ۱۵ خرداد ماه امسال با نرخ پایه سال ۹۸ بود، گفت: تخفیف ویژه جهت صدور گواهی پایان کار تا ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای تأمین مالی، اوراق مشارکت و سرمایه گذاری مراجعاتی به معاون رئیس‌جمهور و مدیران عامل بانک‌ها در تهران داشتیم که در این جلسات از شهرداری اصفهان به دلیل پایبندی به تعهدات مالی قدردانی شد.

شهردار اصفهان افزود: در آغاز این دوره مدیریت شهری بودجه دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه در سال جاری به شش هزار میلیارد تومان افزایش یافته و البته این به معنای تورم نیست.

نوروزی با بیان اینکه حجم آسفالت سال ۹۷، ۸۰ هزار تن بوده که در سال گذشته به ۲۵۰ هزار تن مصرف آسفالت رسیده است، گفت: حجم خاکریزی در پروژه‌ها در سال ۹۷، ۲۰۰ هزار تن بوده که به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه ادامه بلوار فرزانگان اظهار کرد: این پروژه به دلیل شرایط ایجاد شده براثر شیوع ویروس کرونا بدون برگزاری آئین افتتاح، مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ همچنین پل آفتاب که قرار بود ظرف مدت ۱۸ ماه اجرا شود و البته به مردم قول ۱۰ ماهه داده بودیم، سه روز قبل از ۱۰ ماه خاتمه پیدا کرد.

دمیدن جان دوباره به پروژه‌های شهر

شهردار اصفهان از پیشرفت ۵۹.۴ درصدی پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: پروژه اجلاس که در دوره قبل زمین‌گیر شده بود و بدهی‌های کلان داشت را جانی دوباره بخشیدیم، بدهی‌های پروژه را تسویه و فعالیت آن را روی ریل اجرا قرار دادیم.

وی ادامه داد: جلسات هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف در رفع مسائل و مشکلات بسیار تأثیرگذار بوده و تعاملی بسیار خوب نهادینه شده است.

نوروزی با بیان اینکه پروژه گلستان شهدا در این دوره اجرایی شد و از حجم آزادسازی آن تنها دو مغازه باقی مانده است، تصریح کرد: تاکنون ۷۰ میلیارد تومان در پروژه گلستان شهدا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی در شهر انجام شده است، اظهار کرد: سال گذشته میزان آرماتوربندی در پروژه‌های عمرانی نسبت به سال ۹۷ شش برابر شد و میزان بتن‌ریزی در سال گذشته هفت برابر سال ۹۷ بود.

احداث ۱۰ ایستگاه طی دو سال

شهردار اصفهان با اشاره به احداث مترو اصفهان، تصریح کرد: احداث خط یک مترو با ۲۰ ایستگاه ۱۸ سال به طول انجامید در حالی که در مدت دو سال ۱۰ ایستگاه خط دو مترو در مرحله اجرایی قرار گرفت و تاکنون بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت در خط دو مترو از دو جبهه با سه TBM در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای یک کاترهد در حال انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا هستیم.

نوروزی افزود: خط دو مترو با شیوه‌ای خاص در حال احداث است و TBM تا دو ماه آینده حرکت خود را از جبهه غربی آغاز می‌کند.

وی از راه اندازی خط تراموا در اصفهان برای نخستین‌بار در کشور و در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مقرر شده ۲۰ درصد از پروژه تراموا را قرارگاه خاتم الانبیا تأمین کند و مابقی را شهرداری، پروانه، تراکم و زمین دهد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: نشان می‌دهیم که اصفهانی‌ها منسجم و فارغ از مسائل قومی و سیاسی گردهم آمده و برای تأمین منافع مردم نهایت همکاری و تلاش دارند.

وی از سرمایه گذاران درخواست کرد: انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند تا در اولین فرصت رصد و پیگیری شود.

افزایش ۳۰ درصدی اتمام پروژه‌ها موفقیت بزرگ مدیریت شهری

نوروزی افزایش ۳۰ درصدی اتمام پروژه‌ها در سال ۹۸ را موفقیت بزرگی دانست و تأکید کرد: افزایش ۳۰ درصدی تعداد پروژه‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نیز کاری بزرگ و قابل تقدیری است.

وی اظهار کرد: از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مناطق در سال جاری، ۳۵ درصد درآمد مناطق ۱۵ گانه به میزان یک هزار میلیارد تومان حاصل شده که ناشی از صدور پروانه ساختمانی بوده است.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه رینگ چهارم تأکید کرد: احداث این رینگ کار ساده‌ای نبود چرا که باید آزادسازی به طول سه کیلومتر در ۷۰ متر حد فاصل پل شهید سلیمانی تا پل آفتاب انجام می‌شد، گفت: چهار کیلومتر از مسیر باقیمانده که باید ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شود.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری باید به عدد ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، گفت: هزینه‌های شهر افزایش یافته، اما شهرداری سود سرمایهگذران را منفعت و سود خود می‌داند.

نوروزی ادامه داد: تلاش می‌کنیم شش هزار میلیارد تومان بودجه سال‌جاری را محقق کنیم در حالی که تنها ۲۹ درصد آن مربوط به هزینه‌های جاری بوده و ۷۱ درصد آن باید صرف آبادانی شهر شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد کشور بر پایه ساختمان است، گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد از عرصه فعالیت‌ها و بودجه‌ها به بخش ساختمان اختصاص دارد که امیدواریم سهم اصفهان افزایش یابد؛ بی‌شک اگر این اتفاق بیفتد در ۲۶۰ تا ۳۰۰ صنعت تحول ایجاد کرده‌ایم.

نوروزی با اشاره به پروژه مرکز همایش‌ها تصریح کرد: برای بخش هتل و تجاری این پروژه نیاز به کمک بهره‌بردار داریم، زیرا معتقدیم باید بهره‌برداری خوبی از این پروژه داشته باشیم چرا که یک پروژه مهم و حیاتی برای شهر به شمار می‌رود.

کد خبر 428147

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهر قدرت الله نوروزی انبوه سازان بسته تشویقی ساخت و ساز شهروند کلانشهر مترو اصفهان پروژه هاي عمراني مدیریت شهری بودجه و اعتبارات رینگ چهارم سالن اجلاس سران درآمد پايدار شهری اوراق مشارکت نشست اصفهان فردا جذب سرمایه گذار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار میلیارد تومان شهردار اصفهان سال گذشته بخش ساختمان مدیریت شهری خط دو مترو هم اندیشی پروژه ها ۳۰ درصدی ۳۰ درصد هزار تن سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اس آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها را بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه قابل استفاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی خضری پیش از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین معارفه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: به این نشست مهم باید خاص‌تر نگاه کرد زیرا تکریم و معارفه ابعاد و آثار مهمی دارد، نخست تشکر و تقدیر از مدیری که مدتی تصدی مسئولیتی را برعهده داشته و خدماتی را ارائه کرده است همچنین معرفی مدیر جدیدی که در سنگر جدید اراده خدمت دارد.

وی بر این اساس برگزاری آئین تکریم و معارفه را مبتنی بر اخلاق ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر ابعاد این مراسم هشدار به همه ما است که فرصت‌ها زود می‌گذرد و باید جوابگوی اقدامات خود باشیم، خدمت در نظام جمهوری اسلامی که با این همه مجاهدت سر کار آمده، بسیار دشوار است و امروز نیز همه جبهه کفر در پی شکست آن هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان عملیات اخیر و غرورآفرین وعده صادق را دستاورد جدی گرفتن کار از سوی افرادی دانست که معادلات جهانی را به هم زد و ایران را در چشم دوست و دشمن عزیز کرد و گفت: در اوج تحریم و کارشکنی مطلق توانستیم کاری کنیم که با همه تجهیزاتشان نتوانستند در برابر آن مقاومت کنند، امروز در حوزه اقتصادی فرهنگی اجتماعی نیز باید اینگونه کار کنیم بنابراین یکی از درس‌های این جلسه آن است که در هر وظیفه‌ای که بر عهده داریم، کار را جدی بگیریم، گاهی در مقام نقد گاهی خوب کار می‌کنیم اما در مسیولیت‌ها جدیت لازم را نداریم.

خضری با اشاره به نقش جدی اقتصاد و دارایی در سیاست‌گذاری‌های دولت ادامه داد: این نهاد یکی از ارکان تصمیم‌گیر در حوزه بانک‌ها، بیمه‌ها، خصوصی‌سازی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به شمار می‌آید همچنین مولدسازی از موارد مغفولی بود که جدی گرفته شد البته نقدهایی از باب سیاست گذاری به آن وارد است.

وی یکی از وظایف مهم اقتصاد و دارایی را نظارت مالی عنوان کرد و یادآور شد: در استان‌ها این وظیفه پررنگ‌تر از بخش اول است و ادارات امور اقتصاد و دارایی در حوزه نظارت‌های مالی در کنار نظارت‌های بیرونی به عنوان چشمان آئین دولت مشغول نظارت بر هزینه‌کردها هستند و با وجود همه محدودیت‌ها، شاهد تلاش شبانه‌روزی و دلسوزانه هستیم‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان یکی از نقدهای استانی را بر نظام بودجه‌ریزی کشور وارد دانست و گفت: این موضوع را به عنوان پیام اصفهان با وزیر مطرح کنید که عدالت در نظام بودجه‌ریزی وجود ندارد همچنین نقش استان‌ها و دستگاه‌ها در اقتصاد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و در توزیع بودجه استانی نیز عدالت وجود ندارد.

خضری خاطر نشان کرد: یک کارمند در استان اصفهان حداقل ۲۰ میلیون تومان کمتر از کارمند مشابه در همان دستگاه دریافت می‌کند و در تمام دستگاه‌های استان اصفهان این تفاوت بین دستگاهی درباره حقوق و مزایای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها در استان‌های مختلف دیده می‌شود که قابل تحمل نیست و بی‌انگیزگی کارکنان را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: درست است که باید محرومیت‌ها نیز مدنظر قرار گیرد اما آنچه مغفول واقع شده توجه به نقش استان‌ها در اقتصاد کشور است، اصفهان پس از تهران در رتبه دوم تأمین درآمدهای مالیاتی قرار دارد اما در توزیع اعتبارات از رتبه هفتم برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان سهم راه‌های استان و در کشور را ۷ درصد برشمرد و گفت: این مشکل را بخاطر ادامه نقش ملی اصفهان در اقتصاد کشور در وزارتخانه مطرح کنید، پیشنهاد دیگر ما به مدیران ارشد برای افزایش کارآمدی نظام حکمرانی و رضایتمندی مردم با همین بودجه، امکانات و سازوکارهای کنونی تمرکززدایی و اعطای اختیارات به استان‌ها است.

خضری با استناد به آمار بانک مرکزی اعلام کرد: آمار سپرده‌های بانکی مردم اصفهان در بانک‌ها در دی‌ماه سال گذشته بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرمایه‌هایی مانند زمین، طلا و دلار میزان سرمایه‌های حبس شده به رقمی بسیار بیشتر از بودجه حدود ۵ هزار همتی کشور می‌رسد که برای توسعه، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و حتی اجرای ایده‌های جدید قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات مالی بخش گردشگری و بازسازی خانه‌های تاریخی گفت: با استفاده از ۱۰ درصد سرمایه بی‌استفاده استان در صورت اجرای روش‌های جدید تأمین مالی ۴۰ هزار میلیارد تومان به دنبال دارد به همین دلیل از وزارت اقتصاد درخواست داریم که پیشتاز رفع آفت تمرکز در تهران باشد تا شاهد افزایش کارآمدی باشیم.

کد خبر 747809

دیگر خبرها

  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده