Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@03:37:56 GMT

خطر انزوای اجتماعی برای زندگی بشر چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۰۷۹۹

خطر انزوای اجتماعی برای زندگی بشر چیست؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مقاله جدید دانشمندان عواقب گسترده و منفی که انزوای اجتماعی بر سلامت روان و سلامت جسمی ما دارد را مورد بررسی قرار داده است.

با بررسی طیف گسترده‌ای از مطالعات، تصویر کاملی از تاثیر تنهایی در مورد زندگی انسان به دست آمد:

داشتن روابط بین فردی قوی برای بقاء در کل طول عمر بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
انزوای اجتماعی پیش بینی کننده خطر مرگ است. تحریک اجتماعی ناکافی بر عملکرد استدلال و حافظه، هومئوستازی هورمون، ماده خاکستری و سفید مغز، اتصال و عملکرد و همچنین مقاومت در برابر بیماریهای جسمی و روانی تأثیر می‌گذارد. احساس تنهایی می تواند از طریق یک شبکه اجتماعی گسترش یابد و باعث ایجاد ادراک منفی اجتماعی، تشدید عوارض و مرگ و میر شود و در افراد مسن تر شروع زوال عقل مانند بیماری آلزایمر را تسریع می‌کند. تنهایی به طور مستقیم سیستم ایمنی بدن را مختل می کند و باعث می شود در برابر بیماری ها و عفونت ها مقاومت کمتری داشته باشیم. در حقیقت احساس تنهایی و داشتن دوستان معدود سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند.

با این حال افرادی که از نظر اجتماعی یکپارچه‌تر هستند، نشانگرهای زیست شناختی بهتری را برای عملکرد فیزیولوژیکی از جمله فشار خون پایین سیستولیک، شاخص توده بدنی پایین تنظیم کرده اند.

انسانها به شدت اجتماعی هستند و از تعامل اجتماعی به لحاظ روانی و جسمی بهره مند می شوند. برای مثال در شبکه ای از دوستان روابط محکمی داشته باشیم احتمال ابتلا به بیماری کمتر و میزان بقا نیز بیشتر می شود.

در مورد افرادی که در گروه های گسترده‌تر از جمله کلوپهای ورزشی، و سرگرمی عضو هستند تقریباً 25درصد خطر ابتلا به افسردگی در آینده کاهش می‌یابد.

تعامل و همکاری های اجتماعی باعث صعود سریع فرهنگ و تمدن بشری شده است. با این حال زندگی در انزوا افراد را دچار مشکل می‌کند. تعبیه روانی اجتماعی در روابط بین فردی (از نوزادان تا بزرگترها)برای بقا حیاتی است.

اکنون فهم بیشتر در مورد چگونگی تاثیر انزوای اجتماعی در مغز انسان و همچنین بهزیستی ذهنی و جسمی، ضروری تر از همیشه است.

تنهایی در دهه‌های گذشته شتاب گرفته است. رابین دانبار استاد برجسته روانشناسی تکاملی در دانشگاه آکسفورد گفت: تلاش ها حاکی از شناخت روزافزون عمومی و اراده سیاسی برای مقابله با این چالش اجتماعی است. این نگرانی ها فقط در صورتی تشدید می شوند که دوره‌های طولانی مدت انزوای اجتماعی ناشی از واکنش های ملی به بحران هایی مانند کووید-19به وجود آید.

انتهای پیام/

178 / 336 انزوای اجتماعی تنهایی زیست شناختی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انزوای اجتماعی تنهایی زیست شناختی انزوای اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی زندگی با آیه ها از نگاه قرآنی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با توجه به اینکه قرار است مرحله سوم این طرح ملی تابستان برگزار شود، صاحبنظران قرآنی کشور، در جلسه نقد و بررسی؛ ایده‌های خود را برای اجرای بهتر آیه‌ها در زندگی اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • جغرافیای لایک‌ها و دیس لایک‌ها
  • معلمان شمع فروزان راه زندگی
  • زن، زندگی، آزادی به سبک آمریکایی‌ها + فیلم
  • طرح ملی زندگی با آیه ها از نگاه قرآنی ها