Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: از ۲۵ خرداد ماه به بعد حدود ۳۵ تا۴۰ درصد مصرف آب استان اصفهان نسبت به فروردین ماه افزایش ‌می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، ناصر اکبری با تاکید بر اینکه با افزایش دمای هوا به طور قطع با افت شدید فشار آب مواجه می‌شویم، اظهار داشت: از ۲۵ خرداد ماه به بعد حدود ۳۵ تا۴۰ درصد مصرف آب استان اصفهان نسبت به فروردین ماه افزایش ‌می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به افزایش دمای هوا و میزان مصرف آب در استان، اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته در ساعت ۱۴ بعداز ظهر دمای اصفهان به حدود ۳۵ تا ۳۶ درجه رسیده است که در این شرایط مصرف آب استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ تا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی  به عوامل موثر در افزایش مصرف آب در اصفهان پرداخت و تاکید کرد: افزایش مصرف آب در استان، ناشی از شیوع ویروس کرونا و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، افزایش دمای هوا و استفاده از کولرهای آبی است.

اکبری با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی هواشناسی دمای هوای اصفهان از اواسط خردادماه حدود چند درجه خنک تر می شود، افزود: البته از ۲۵ خرداد ماه دمای هوای استان حدود ۳ درجه نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب  شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به بسته شدن رودخانه زاینده‌رود، گفت: در دهه گذشته حدود ۳ تا ۵ درصد آب شرب اصفهان ازطریق  چاه‌های فلمن تامین می‌شد، در حالیکه در سال‌های اخیر با بسته شدن رودخانه، میزان آبدهی این چاه ها  به حدود صفر رسید، که این امر شرکت آبفا را برای تامین پایدار آب شرب مشترکین با چالش مواجه می‌کند.

 وی اعلام کرد: با پیش‌بینی افزایش دمای هوا در ماه های گرم سال (تیر و مرداد) نسبت به سال قبل، به طور قطع حدود ۶ درصد علاوه بر ۱۷ درصد وضعیت موجود و در مجموع حدود ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف آب استان بالاتر خواهد رفت.

اکبری با بیان اینکه با افزایش هر درجه دمای هوا حدود ۲ تا ۳ درصد مصرف آب در استان افزایش می‌یابد، پیش بینی کرد: از ۲۵ خرداد ماه به بعد حدود ۳۵ تا۴۰ درصد مصرف آب استان اصفهان نسبت به فروردین ماه افزایش می‌یابد که این به دلیل استفاده از کولر و رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس  کرونا است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب  شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، تصریح کرد: در صورت کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب، می‌توانیم از پیک تابستان امسال  عبور کنیم و مردم می‌توانند با استفاده از تجهیزات کاهنده، آب را بهینه مصرف کنند.

وی با بیان اینکه با شرایط موجود به طور قطع با افت فشار آب مواجه خواهیم شد، گفت: تلاش شرکت آبفا توزیع عادلانه آب برای تمام مردم در نقاط شهری و روستایی است و در صورت عدم همکاری مشترکین، شاهد افت فشار آب خواهیم بود، بنابراین با توجه به اینکه اصفهان منابع آبی دیگری ندارد، همواره مردم باید در مصرف آب توصیه‌های لازم  را رعایت کنند.

اکبری درباره استفاده مردم از پمپ آب نیز، توضیح داد: شرکت آبفا نمی‌گوید که مردم از پمپ استفاده نکنند، بلکه استفاده از آن باید مطابق با استانداردها و بعد از مخزن ذخیره آب باشد و مردم نباید به طور مستقیم بر روی شبکه پمپ آب نصب کنند. وی تاکید کرد: در صورتی که افراد پمپ را به طور مستقیم بر روی شبکه نصب کنند اقدامات لازم به عمل می‌آید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان افزایش دمای هوا ۲۵ خرداد ماه مصرف آب استان درصد مصرف آب حدود ۳۵ مصرف آب پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار باران در تهران از چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت) و افزایش دما تا پنج روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است. طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900588

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته