Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی  شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان زنجان در زمینه طرح کاداستر رتبه اول کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر در ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان اجرا شده و این طرح طی سالجاری با جدیت اجرا می‌شود، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان بر اجرای طرح کاداستر در سالجاری برنامه ریزی لازم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاوزی زنجان، به سطح زیر کشت محصول زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد و توسعه اراضی شیبدار تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاراسی با بیان اینکه در سال بیش از ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می‌شود، افزود: از این میزان ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن زیتون کنسروی است.

وی افزود: طی سال گذشته بیش از دو میلیون و ۸۶۶ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی در استان زنجان تولید شد و این میزان تولید در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ نیز ۱۳ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، به پروژه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان تاکنون بیش از ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به آبیاری نوین تحت فشار مجهز شده است.

تاراسی با بیان اینکه با اجرای این طرح در استان حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب سه برابر سد تهم صرفه جویی آب‌های زیر زمینی را دارد، افزود: در سال جاری این طرح در استان با جدیت اجرا می‌شود.

کد خبر 4946800

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان تولیدات کشاورزی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام سالروز ارتحال امام خمینی گرگان بیرجند آتش سوزی امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها یاسوج جهاد کشاورزی سازمان جهاد استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس