Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست خود، طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی وسیعی از کرانه باختری را باطل خواند و خواستار تحرکات فوری برای مقابله با آن شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سازمان همکاری اسلامی چهارشنبه شب (دیشب) نشستی مجازی برای بررسی قصد رژیم صهیونیستی جهت اشغال اراضی بیشتری از کرانه باختری برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این سازمان (شامل ۵۷ کشور است و مقر آن در جده قرار دارد) خواستار تحرک فوری بین‌المللی برای الزام رژیم صهیونیستی به توقف طرح مذکور شد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: در صورتی که طرح الحاق اتفاق بیفتد باطل خواهد بود و اسرائیل با این اقدام رسما لغو تمام توافقنامه‌های امضا شده (با ساف) را از طرف خودش بعلاوه پایان روند حل و فصل بر اساس مذاکره (مذاکرات سازش) را اعلام کرده است.

سازمان همکاری اسلامی در ادامه کمیته چهارجانبه بین‌المللی را به برگزاری نشستی فوری برای نجات فرصت‌های صلح و الزام رژیم صهیونیستی به توقف این طرح و شهرک‌سازی و پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین فراخواند.

این بیانیه همچنین خواستار تحرکات در شورای امنیت، سازمان ملل، شورای حقوق بشر و دادگاه‌های بین‌المللی برای مقابله شده است.

سازمان همکاری اسلامی، جامعه بین‌الملل را به عدم تعامل با هر کابینه رژیم صهیونیستی که طرح اشغال در دستورکار آن قرار داد، فراخواند.

در این بیانیه از تصمیم تشکیلات خودگردان در لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی حمایت و تأکید شده: هر پیشنهادی از هر طرفی که حق ملت فلسطین در استقلال، آزادی و حاکمیت بر اراضی فلسطین از مرز‌های ۱۹۶۷ را به رسمیت نشناسد، از جمله طرح ارائه شده از سوی دولت فعلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» مردود است.

در آوریل گذشته کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی از توافق بر سر اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری خبر داد و اعلام کرد، از ماه ژوئیه آن را اجرایی می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی رژیم صهیونیستی سازمان همکاری اسلامی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد

به گزارش جام جم آنلاین، دولت انگلیس در بیانیه اعلام کرد این تحریم‌های تازه در واکنش به افزایش بی‌سابقه حملات شهرک‌ نشینان در کرانه باختری وضع شده و شامل محدودیت‌های مالی بر افراد و نهادها و همچنین ممنوعیت سفر برای برخی افراد خواهند بود.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که به گزارش سازمان ملل، حملات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری از اکتبر سال گذشته تاکنون به حدود ۸۰۰ مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس گفت این بسته تحریم‌های تازه، ۲ گروه افراطی را شامل می‌شود که جوامع فلسطینی در کرانه باختری را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. 

همچنین چهار فرد به دلیل نقض حقوق انسانی فلسطینیان در این منطقه به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شدند. 

در خصوص اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله شهرک نشینان صهیونیست به کاروان اردنی حامل کمک به نوار غزه را «به شدت» محکوم و «همبستگی خود را با اردن» اعلام کرد.

بورل در پستی در پلتفرم «X» نوشت: «مایه تاسف است که مانع از رسیدن غذا به نیازمندان و افرادی می‌شوند که چیزی ندارند.»

وی افزود: اسرائیل باید از ارسال ایمن کمک‌ها اطمینان حاصل کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری شدت یافته است. 

دیگر خبرها

  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند