Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@01:31:29 GMT

لایروبی بزرگترین جزیره رودخانه کارون آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۱۴۶۰

لایروبی بزرگترین جزیره رودخانه کارون آغاز شد

رحمان خندانی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: با توجه به سیلاب سال گذشته در استان خوزستان و انباشته شدن حجم بسیار زیادی گل و لای در بستر و ساحل رودخانه کارون که باعث بوجود آمدن جزیره های متعدد و افزایش حجم آنها شده است، افزود: پس از انعقاد قرارداد با سازمان آب و برق خوزستان و طبق دستور و هماهنگی معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب این سازمان در خصوص تسریع در امر لایروبی رودخانه ی کارون، عملیات لایروبی و برچیدن بزرگترین جزیره ی رودخانه کارون جنب پل پنجم آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه افزود: لایروبی رودخانه کارون با مشکلات فراوانی روبروست و بعلت موقعیت خاص این جزیره و محدودیت های موجود، با توجه به کاهش دبی و عمق رودخانه کارون در فصل تابستان، این عملیات جهت دستیابی به عمق مطلوب و برداشت لای توسط دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ با صعوبت انجام می شود.
 
مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا بیان کرد: با توجه به موقعیت مکانی این جزیره در ضلع غربی رودخانه کارون و عدم امکان احداث حوضچه ی تخلیه لای در آن مکان، اقدام به افزایش طول خط لوله ی آبی تا متراژ ۴۵۰ متر و احداث حوضچه ی تخلیه در ضلع شرقی رودخانه نموده ایم و پس از انجام سرویس های دوره ای و تعمیرات لازم دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ این عملیات آغاز گردیده است.
 
گفتنی است این عملیات پس از پایان لایروبی دو جزیره دیگر در حد فاصل پل ششم و پنجم با حجم لایروبی معادل۱۵۰ هزار متر مکعب آغاز گردیده و پیش بینی می شود جهت لایروبی بزرگترین جزیره ی رودخانه کارون، حجمی معادل ۴۵۰ هزار متر مکعب عملیات لایروبی باید انجام شود.

۴۶

کد خبر 1398187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان ی رودخانه کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد

ایوب کرد تمینی بیان کرد: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم‌پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.
 
وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم‌پاشی توسط سه تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و‌ درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا‌ بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان