Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:21:35 GMT

سازه‌های تزئینی در محوطه سازی و منزل

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۱۷۱۷

سازه‌های تزئینی در محوطه سازی و منزل

یکی از عوامل مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود، استفاده از المان‌های تزئینی به منظور تزئین خانه می‌باشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ساختمانچی، استفاده از این گونه المان‌ها تنها به خانه محدود نشده و در جهت محوطه سازی نیز می‌توان از نمونه‌های مناسب به این منظور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک تعداد المان‌هایی که می‌توان در این جهت مورد استفاده قرار داد، کم نیست. آن چه که مهم است انتخاب هوشمندانه این وسایل و عدم استفاده بیش از اندازه از آن‌ها می‌باشد. یکی از وسایلی که در طراحی خانه مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند باعث زیبایی فضای اتاق شود، شومینه می‌باشد.

شومینه از جمله المان‌هایی است که استفاده از آن از گذشته تا امروز مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته و نه تنها از آن برای گرم کردن خانه استفاده می‌شود، بلکه می‌تواند به عنوان یک وسیله تزئینی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

عموما محل ساخت و قرارگیری شومینه به نقطه کانونی در خانه تبدیل می‌شود. نقطه کانونی در خانه نقطه‌ای است که توجه افراد را به محض ورود به خانه به خود جلب می‌کند. از این رو طراحی آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

شومینه‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله می‌توان به انواع شومینه‌های آجری، سنگی و غیره اشاره کرد؛ بنابراین این امکان وجود دارد که با توجه به سبک طراحی و متریال پی به کار رفته در دکوراسیون داخلی، نمونه‌ای مناسب از شومینه‌ها را در طراحی خانه مورد استفاده قرار داد.

استفاده از شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی باعث ایجاد فضایی دنج شده و می‌تواند لذت یک هم‌نشینی در یک عصر زمستانی را به همراه داشته باشد.

در گذشته شومینه‌ها با استفاده از سنگ و آجر و متریال‌های سنتی ساخته می‌شدند؛ اما امروزه نسل جدیدی از انواع شومینه با نام شومینه‌های مدرن به بازار عرضه شده که زیبایی بی اندازه‌ای به همراه داشته و گزینه‌ای مناسب و ایده متفاوت برای تزئیین خانه‌های مدرن به شمار می‌رود.

در طراحی شومینه‌های مدرن بیشتر از شیشه استفاده می‌شود و ترکیب شیشه و شعله آتش نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین اگر به دنبال ایده‌ای متفاوت در طراحی دکوراسیون مدرن خانه خود هستید، بهتر است به شومینه‌های مدرن نیز فکر کنید.

همان گونه که گفته شد، تزئین تنها محدود به فضای داخلی خانه نمی‌شود و می‌توان در جهت محوطه سازی و ایجاد فضایی زیبا نیز از المان‌های مناسب استفاده کرد. برای مثال آلاچیق نمونه‌ای از وسایلی است که می‌توان در طراحی فضای باز از آن‌ها استفاده کرد. استفاده از آلاچیق در فضای باز باعث ایجاد فضایی مناسب برای دورهمی‌ها می‌شود.

آلاچیق این امکان را فراهم می‌کند که در روزهای آفتابی بدون اینکه نور خورشید شما را اذیت کند از آن استفاده نمایید. همچنین در روزهای بارانی نیز بدون خیس شدن می‌توانید یک لذت بی‌پایان در کنار خانواده و دوستان تجربه کنید. به کارگیری این المان نه تنها باعث زیبایی محوطه می‌شود، بلکه به کارگیری آن می‌تواند لذت استفاده از فضای باز و هوای مناسب را فراهم کند.

آلاچیق‌ها انواع مختلفی دارند و در ساخت آن‌ها از مصالح مختلف استفاده می‌شود. برای مثال از جمله متریال‌هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، چوب، فلز و ... می‌باشد.

سبک طراحی آلاچیق‌ها نیز می‌تواند متفاوت بوده و پاسخگوی سلایق مختلف باشد؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از یک آلاچیق متناسب با فضایی که قصد استفاده و طراحی آن را دارید، لذت هم‌نشینی با خانواده و دوستان را فراهم کنید.

علاوه بر این می‌توان از المان‌های دیگری نظیر باربیکیو نیز در فضاسازی خارجی ساختمان استفاده نمود که کاربرد بسیار زیادی نیز در منازل ایرانی دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شومینه مورد استفاده قرار شومینه ها المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی میزبان در خانه/ تایلند فینالیست فوتسال آسیا شد

تیم فوتسال تایلند توانست با برد برابر تاجیکستان، برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.

به گزارش ایسنا، در نخستین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴، تایلند میزبان به مصاف تاجیکستان رفت و توانست با نتیجه ۶ بر ۵  (در مجموع ۹ بر ۸) در ضربات پنالتی به پیروزی برسد و برای سومین بار به فینال جام ملت‌های آسیا برسد و منتظر برنده دیدار ایران و ازبکستان در دیگر دیدار نیمه‌نهایی باشد. این دیدار در پایان وقت‌های اضافه با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت.

در نیمه نخست تاجیکستان توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و در همان ابتدای نیمه دوم بود که تاجیک‌ها گل سوم را هم به ثمر رساندند. تایلند بلافاصله وقت استراحت گرفت و بعد از وقت استراحت توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این پایان کار نبود و در فاصله سه دقیقه به پایان بازی و در حالی که میزبان رو به بازی پاورپلی (۵ نفره) آورده بود، تایلند توانست به گل تساوی برسد و مانع شگفتی‌سازی تاجیک‌ها شود. در ادامه بازی گلی نداشت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در دو وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای دو تیم از باز کردن دروازه یکدیگر عاجز بودند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، این تایلند بود که توانست با برتری ۶ بر ۵ حریفش را شکست دهد و به فینال برسد.

پس از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این سومین بار است که تایلند به فینال جام ملت‌های آسیا راه می‌یابد. این تیم در دو فینال گذشته‌اش نتوانسته به پیروزی برسد و این بار در خانه این شانس را دارد که به جام قهرمانی دست پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • تاریخ‌سازی میزبان در خانه/ تایلند فینالیست فوتسال آسیا شد
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت