Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:57:54 GMT

نقش خیرین در مقابله و کنترل بیماری کرونا بسیار مؤثر بود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۱۸۵۵

نقش خیرین در مقابله و کنترل بیماری کرونا بسیار مؤثر بود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست با اعضای هیئت امنا مجمع خیرین سلامت علوم پزشکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، خطاب به حاضرین، اظهار داشت: امیدوارم همواره در مسیر ارتقای سلامت نهایت سعی و تلاش خود را به‌کار بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار می‌رود خیرین در این روزها نیز همانند گذشته به‌جد پای کار آمده و کمک‌ها و اعتباراتی را برای خرید تجهیز و اقلام بهداشتی تخصیص دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون به‌واسطه ویروس منحوس کرونا در شرایط ویژه و بحرانی هستیم، ادامه داد: باید در این روزهای کرونایی مسئله حفظ سلامت و معیشت مردم اولویت مسئولان و خیرین باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی ضمن قدردانی از خیرینی که در رزمایش «کمک مومنانه» حضور و در توزیع کمک‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان سنگ تمام گذاشتند، یادآور شد: امیدواریم این حرکات و اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه همچنان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد و مشاغل آسیب دیدند، بیان کرد: باید در این شرایط سخت از این افراد حمایت شود تا همه با هم این روزهای بحرانی را پشت سر بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه سران و کشورهایی که ادعای ابرقدرتی داشتند، مدیریت کرونا و وضعیت زندگیشان از دستشان در رفت و تاکنون هم نتوانسته ویروس را مهار کنند، گفت: باید تلاشمان بر این باشد که همه با هم خود را با شرایط جدید وفق داده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در اولویت قرار دهیم.

آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، اظهار داشت: باید مردم توصیه‌های مسئولان و مسائل پیشگیرانه را جدی گرفته و متولیان امر نیز مردم را نسبت به خطرات این بیماری، هوشیار کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مقابله و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، اماکن عمومی و پرتردد سطح شهرهای استان ضدعفونی و کارگاه‌های تولید ماسک همچنان به کار خود ادامه دهند، افزود: مردم در این روزها علی‌رغم اینکه افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونایی را با چشم خود می‌بینید، اما به‌خاطر تأمین معیشت خود دیگر از کرونا ترسی ندارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان نقش خیرین در مقابله و کنترل بیماری کرونا را بسیار چشمگیر قلمداد کرد و آگاهی بخشی به مردم در راستای شرکت در فعالیت‌های خیرخواهانه را ضروری دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود خیرین در این روزها نیز همانند گذشته به‌جد پای کار آمده و کمک‌ها و اعتباراتی را برای خرید تجهیز و اقلام بهداشتی تخصیص دهند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه از چند زاویه می‌توان به ویروس کرونا نگریست که اولین آن «امتحان الهی» است، یادآور شد: گاهاً انسان‌ها دچار مشکلات و سختی‌های زیادی می‌شوند اما باید ضمن تلاش جدی و مجاهدت، همواره به قدرت حق‌تعالی ایمان داشته و برای عبور از بحران‌ها، دعای خیر کنند چراکه بعد از هر سختی، آسانی است.

وی با بیان اینکه گاهاً برای حفظ جان انسان‌ها و دین، جان خود آدم به خطر می‌افتد، بیان کرد: باید برای رفع گرفتاری‌ها هزینه کرد کمااینکه تاکنون برای پیشگیری از ویروس کرونا هزینه و خسارت‌های مادی و جانی زیادی اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید شهروندان علاوه‌بر سلامتی خود، به فکر حفظ سلامتی و جان دیگر انسان‌ها باشند، گفت: تا زمانی‌که مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا، همکاری لازم نکنند، این ویروس ریشه‌کن نخواهد شد.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: امیدواریم همه مسئولان و مردم دست به دست هم داده و برای پیشگیری و مؤثرترین کارها در مقابله با ویروس کرونا به‌جد پای کار بیاییم.

کد خبر 4946874

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در کردستان سیدمحمد حسینی شاهرودی ویروس کرونا مجمع خیرین سلامت ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین ایلام گرگان سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج نماینده ولی فقیه در کردستان آیت الله حسینی شاهرودی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

آلزایمر را جدی بگیریم آلزایمر عامل اصلی بروز بیماری جنون (ِDementia) در میانسالی و کهنسالی می‌باشد که بیش از ۲۰ میلیون نفر را در دنیا درگیر کرده است.

آلزایمر هزینه‌های مالی و اجتماعی زیادی با خود به همراه دارد. شاخص اصلی این بیماری، عدم توانایی وظایف روزانه، اختلال حواس و قدرت تشخیص فرد مبتلا می‌باشد.

در بیمار مبتلا به آلزایمر، غیر از موضوع فراموشی امور روزمره، تحریک پذیری غیر عادی و مشکل کم خوابی و بی خوابی هم اتفاق می‌افتد.

در صورت عدم کنترل بیماری آلزایمر، پیشروی آن منجر به اختلال در جریان فیزیولوژیک بدن فرد مبتلا گردیده و نهایتا منجر به جنون و در شرایط خیلی پیشرفته موجب مرگ بیمار می‌شود.

آنزیم استیل کولین استراز به عنوان یکی از عوامل مهم دخیل در ایجاد و پیشروی این بیماری می‌باشد.

گیاه داروئی ملیس در کنترل و درمان آلزایمر ملیس گیاه دارویـی اسـت کـه بـه عنوان آرام بخش، ضد اسپاسـم، ضـد بـاکتری، ضـدویروس مطرح میباشد ودردرمان اختلالات گوارشی با منشأ عصبی و اضطراب مؤثر اسـت.

در مطالعه ای، عـصاره هیـدروالکلی آن دارای اثر آرامـبخش و فعالیـت ضـد درد محیطـی بـوده و باعث تحریک و تقویت خواب شـده اسـت.

ملیس با تأثیر بر روی پروسـتاگلاندین E۲ از بیوسـنتز آن جلوگیری نموده و در نتیجه درکاهش درد‌های قاعدگی مؤثر بوده و همچنین باعث باز شدن عروق می‌گردد و بـه خروج خون از داخل عروق رحمی کمک مـی نمایـد.

ملیس بــا تــأثیر بــر روی عــضلات از اسپاســم آنهــا جلوگیری نموده و به این ترتیـب بـا کـاهش درد عـضلانی میتواند در کاهش درد‌های قاعدگی مفید واقع شود.

در یک مطالعه بالینی انجام شده توسط تیم محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی بر روی ۴۲ بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط که در سنین بین ۶۵-۸۰ سال بودند و میزان فعالیت‌های شناختی بالاتر از ۱۲ و میزان ابتلا به آلزایمر (ADAS-cog) کمتر از ۲ داشته اند، عصاره گیاه ملیس تجویز و به دسته‌ای دیگر دارونما داده شد.

شاخص‌های فراموشی، فعالیت‌های شناختی و عوارض جانبی مورد پایش قرار گرفتند و پس از چهار ماه از انجام مطالعه نتیجه به شکل قابل توجه و معنا داری بیان می‌کرد در افرادی که از عصاره ملیس استفاده کرده اند نسبت به افرادی که دارونما مصرف نموده اند میزان آلزایمر خفیف تا متوسط به خوبی کنترل شده است و همچنین عارضه اضطراب و تحریک پذیری به شکل محسوسی نسبت به دسته دوم که دارونما مصرف نموده اند، کاهش داشته است.

ملیس دارای آثار آرامبخش و ضد اسپاسم است. عصاره هیدروالکلی آن دارای اثر آرامبخش و فعالیت ضد درد محیطی بوده، همچنین بعد از مصرف دوز تحت خواب و دوز خواب پنتوباربیتال باعث تحریک و تقویت خواب در حیوان می‌شود. ملیتروپیک داروی گیاهی تهیه شده از عصاره گیاه ملیس است که مناسب کنترل و درمان بیماری آلزایمر می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود