Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:24:45 GMT

‌‌دادگستری استان یزد به سمت جوانگرایی حرکت کرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۲۰۶۸

‌‌دادگستری استان یزد به سمت جوانگرایی حرکت کرده است

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان کلیدی حاکمیت اسلامی  باید به گونه‌ای عمل کند که شهروندان جامعه اسلامی احساس عدالت، امنیت و اعتماد داشته باشند. ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست کمیته قضایی، انتظامی یزد اظهار داشت: با رعایت کردن مُرِّ قانون توسط ضابطان دستگاه قضایی اعم از ضابطان عام و خاص و تعامل آنها با دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی، عدالت بر سر تمام جامعه سایه می‌افکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضائی افزود: دستگاه قضایی، ضامن اجرای قانون و برقرار کننده عدالت در کشور است و نیروی انتظامی در خط مقدم این تأمین امنیت در کشور قرار دارد.

وی در ارتباط با جوانگرایی نیروهای مدیریتی در دستگاه قضا گفت: جوانگرایی را در دستگاه قضایی استان اجرا کردیم، اکثر مدیران در این پست‌ها از میانگین سنی پایین‌تری انتخاب کردیم که در پیشرفت دستگاه قضا نقش موثری دارند.

وی افزود: بدون شک، نگرش رهبری بر سپردن امور به جوانان شایسته و صاحب صلاحیت است و باید نسبت به این شاخص دقت لازم نمود تا رویکرد حکیمانه اتخاذ شده به فساد و ناکارآمدی نینجامد.

رئیس قوه قضائیه: حضور در استان‌ها ‌برنامه‌‌ ‌جدی دستگاه قضا‌ست / فارس گسترده‌ترین حوزه قضایی کشور را داردرئیس قوه قضائیه وارد شیراز شد + برنامه‌هابازرس کل استان یزد: هفته قوه قضائیه فرصتی برای جلب بیشتر اعتماد مردم است

دهشیری تصریح کرد: در دستگاه قضا متهم و مجرم کوچک و بزرگ هیچ تفاوتی ندارند و دستگاه قضا با همه یکسان برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که هر جا با مظلمه یا تخلفی از قانون مواجه شدند، با مراجعه به دستگاه قضایی می‌توانند حق خود را با آسودگی خاطر بگیرند.

وی با بیان اینکه سلامت اداری در دستگاه قضایی از اولویت مهم مورد توجه است و قوه قضائیه از درون برای مبارزه با فساد شروع کرده است گفت: کارکنان نیروی انتظامی و نیروهای نظامی باید به تمامی سطوح قانون و مهارت‌های اجتماعی بر جامعه اشرافیت کامل داشته باشند.

دهشیری ادامه داد: رویکرد نیروی انتظامی باید جامعه مدار و جامعه محور باشد و دستیابی به این رویکرد باید جزو وظایف اصلی و مهم نیروی انتظامی قرار گیرد.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی انتظامی دستگاه قضا دستگاه قضایی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز