Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قانون سزار قانونی بود که تصویب آن در دوران باراک اوباما به تعویق افتاد و در زمان ترامپ با اجرای برخی تغییرات و لغو برخی قوانین که خطرناکترین آن‌ها ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز بخش‌هایی از خاک سوریه بود، بار دیگر مطرح شد. این قانون آمریکایی تعدیل شد و این بار با بسته سنگینی از تدابیری با ماهیت اقتصادی جایگزین گشت که می‌توان آن‌ها را در این عبارت تلخیص کرد: تلاشی برای منزوی کردن سوریه از لحاظ اقتصادی و سیاسی در منطقه و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این قانون را قانون سزار نام نهادند؛ نامی که یکی از عکاسان خائن برای خود به عنوان نام مستعار انتخاب کرده بود؛ آن‌ها ادعا کردند که این عکاس در پلیس نظامی سوریه فعالیت می‌کرد و در تابستان سال ۲۰۱۳ در حالی که ۵۵ هزار عکس از به گفته خود از آثار شکنجه گرفته بود، از سوریه پا به فرار گذاشت؛ حال آنکه دمشق آن‌ها را ادعا‌های دروغین توصیف کرد.

ناظران مسائل سوریه درباره قانون تحریم‌های آمریکایی علیه سوریه می‌گویند که در پس این جنگ اقتصادی یک بعد سیاسی نهفته است و در حالی که این طرح جزییات اقتصاد سوریه مانند بخش سوخت و بازسازی کشور و امکان اتهام بانک مرکزی سوریه به پولشویی را هدف گرفته است، ممکن است به فراتر از این مسائل کشیده شود و متحدان سوریه یعنی ایران و روسیه را نیز هدف بگیرد و در حالی که غربی‌ها به دنبال محاصره سوریه هستند، برخی نگرانی‌ها در میان مردم سوریه در خصوص فروپاشی اقتصاد کشور وجود دارد؛ بی تردید قانون تحریم آمریکا نقض آشکار ساده‌ترین حقوق انسانی و قوانین بین المللی انساندوستانه است و بر رنج و سختی و مشکلات مردم سوریه خواهد افزود و در سایه شیوع ویروس کرونا، این قانون بخش بهداشت را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و با گسترش بحران بی تردید شهروندان سوری با بحران کمبود دارو و افزایش قیمت کالا‌ها بر اثر کاهش ارزش لیر سوریه مواجه خواهد شد. علیاء اسد رییس اتحادیه داروخانه‌های دمشق گفت که در حال حاضر با کمبود برخی دارو‌ها روبرو هستیم.

اما شاید بارزترین مساله‌ای که ذهن مردم سوریه را به خود مشغول کرده چگونگی مقابله دمشق با قانون سزار باشد.

ناظران مسائل اقتصادی از پیامد‌های طولانی مدت این تحریم‌ها پرده برداشتند؛ قانون سزار درواقع مساله جدیدی نیست بلکه در ادامه تحریم‌های سابق علیه دولت سوریه از سال ۲۰۱۱ است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت سوریه حتی قبل از اعمال قانون، خود را با آن وفق داده است؛ زیرا تمام طرح‌های سوریه بر اساس تحریم‌های آمریکایی و غربی طراحی شده است.

درباره پیامد‌های این قانون بر غیرنظامیان سوریه نیز کارشناسان بر این باورند که این قانون بر کار و فعالیت‌های سوری‌ها تاثیری نخواهد گذاشت، زیرا فعالیت‌های آن‌ها بسیار ساده است. مردم سوریه اینک می‌بایست بر حفظ ارزش لیر در مقابل دلار تاکید کنند تا بتوانند از این بحران قوی‌تر خارج شوند و تحریم‌های آمریکایی را شکست دهند.   منبع: العالم   انتها یپیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سوریه تحریم های آمریکا تحولات خاورمیانه مردم سوریه قانون سزار تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، قانونی را تصویب کرد که شرکت مالک برنامه «تیک‌تاک» را مجبور می‌کند آن را تا ۹ ماه آینده واگذار به غیر کند، در غیر این صورت استفاده از این برنامه در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود این اقدام بحث برانگیز قانون‌گذاران آمریکایی با چالش‌های قانونی روبرو شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه در خصوص ممنوع کردن این برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو که مالک آن در چین مستقر است، می‌گوید: «سال‌ها به پکن اجازه دادیم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در آمریکا کنترل کند. این کار به طرز خطرناکی کوته‌بینانه بود. اکنون قانون جدید مالک چینی خود را ملزم می‌کند که این برنامه را بفروشد. این اقدام خوبی برای آمریکا است». 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه) این لایحه را امضا کند.

تیک‌تاک یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در آمریکا است که به خصوص میان جوانان و نوجوانان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برنامه که متعلق به شرکت چینی «بایت دنس» است تا به حال با ادعاهای متعددی در خصوص امنیت داده‌ها از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است. مقامات این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارند.

در حال حاضر، بایت دنس اظهار نظر رسمی نکرده، اما به کارمندان تیک تاک اعلام کرده که شکایتی تنظیم می‌کند و قصد دارد این قانون را مسدود کند. 

نبرد ۴ ساله بر سر برنامه تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون نفر در آمریکا از آن استفاده می‌کنند، فقط یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است. هفته گذشته نیز شرکت اپل اعلام کرد به درخواست دولت چین، برنامه‌های «واتس اپ» و «تردز» را که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» هستند، از فروشگاه اپل در چین حذف کرده است. این اقدام سبب ممانعت از نصب جدید پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی تردز در چین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد