Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن میرعماد روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ابراز داشت: ۵۲۵ میلیارد ریال برای افتتاح ۸۵ طرح تولیدی و عمرانی در بخش کشاورزی هزینه شده است.
وی بیان کرد: ۸۵ طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی آماده بهره‌برداری در هفته جهادکشاورزی در استان سمنان ۵۹۲ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۸۸۶ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اظهار داشت: یکهزار و ۶۶ خانوار از مزایای افتتاح ۸۵ طرح تولیدی و عمرانی کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.
وی تصریح کرد: از مجموع ۸۵ طرح کشاورزی آماده بهره‌برداری در استان سمنان، ۲۲ طرح تولیدی و ۶۳ طرح عمرانی است.
وی ادامه داد: طرح‌های تولیدی کشاورزی آماده بهره‌برداری در هفته جهادکشاورزی در زمینه تولیدات دامی، گیاهی و صنایع تبدیلی کشاورزی و طرح‌های عمرانی در زمینه‌های مختلف مانند توسعه سامانه نوین آبیاری و لایروبی قنات است.
میرعماد خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۷۹ هکتار سامانه آبیاری نوین سال گذشته در استان سمنان اجرا شد و امسال توسعه یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان برنامه‌ریزی شده و در حال تکمیل است.
وی یادآور شد: به منظور افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، سال گذشته تسطیح اراضی در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ابراز داشت: با هدف توسعه پرورش کرم ابریشم سه هزار اصله نهال توت اصلاح شده و ۱۶۹ جعبه تخم نوغان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت تا به اشتغالزایی و بهبود معیشت کشاورزان در این حوزه کمک شود.
۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.
از بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامیده شده است و شعار امسال هفته جهاد کشاورزی، «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی کشور» نامگذاری شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سمنان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سمنان اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی سمنان اراضی کشاورزی استان سمنان اراضی کشاورزی کشاورزی استان جهاد کشاورزی طرح تولیدی بهره برداری هفته جهاد ۸۵ طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار