Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ بهزاد پرچم پور رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و سلامت تجهیزات، راه برای تولید مستمر و پایدار هموار می‌شود گفت : بازرسی فنی به عنوان چشم بیدار پالایشگاه با اعمال بازرسی در مراحل خرید تجهیزات و قطعات و در زمان نصب با انجام تست‌های عملکردی، حضوری فعال دارد و به همین سبب احتمال بکارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد به حداقل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: بازرسی فنی به منظور دستیابی به حصول اطمینان از انجام صحیح و کامل تعمیرات و همچنین انجام تمامی موارد برنامه‌ریزی شده در تمام مراحل تعمیرات اساسی طبق استاندارد‌های بین المللی و روش جاری شرکت ملی گاز ایران حضور فعال و مستمر دارد.

پرچم پور خاطر نشان کرد: به منظور استفاده حداکثری از توان داخلی، متخصصان بازرسی فنی با استفاده از روش‌های استاندارد و تست‌های فنی، امکان استفاده از کالا‌های داخلی را در اولویت قرار می‌دهند.

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در تعمیرات اساسی سال گذشته بیش از ۶۵ تجهیز مورد بازرسی قرار گرفته است، گفت: نظارت بر نصب ۴ تجهیز حساس و کلیدی شامل کلدباکس، ریبویلر دی متانایزر، نصب مبدل جدید واحد بازیافت اتان، نصب مبدل ریبویلر واحد شیرین سازی انجام شده است.

پرچم پور افزود: انجام بازرسی و تست بیش از هشت هزار اقلام خریداری شده، بازرسی ۱۲۷ عدد ترموول تجهیزات ناحیه فرآیندی و نظارت بر تست و کالیبراسیون ۱۱۵ عدد شیر اطمینان تنها گوشه‌ای از اقدامات بازرسی فنی در تعمیرات اساسی سال گذشته بوده است.
رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد : بازرسی داخلی از ۶۰ تجهیز فیکس، تعویض نشت بند سقف شناور، رنگ آمیزی و انجام ازمون نشت شار مغناطیسی کف مخزن استوانه‌ای میعانات گازی، انجام تست قابلیت سرویس دهی برج‌های جذب و تجهیز جداکننده گاز ورودی، انجام تعمیرات پیت واحد بازیافت گوگرد، بازرسی تیپ فلر از جمله اقدامات واحد بازرسی فنی در تعمیرات اساسی سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه گاز نظارت و بازرسی تعمیرات تجهیزات کالای داخلی تعمیرات اساسی بازرسی فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟

ایسنا/کرمانشاه به گفته کارشناس تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌های اداره کل استاندارد کرمانشاه، تاکنون هیچکدام از تجهیزات بازی پارک‌ها و زمین‌های بازی‌ کرمانشاه موفق به دریافت تاییدیه استاندارد نشده است.

رامین ریحانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تجهیزات بازی و ورزش موجود در پارک‌ها(زمین‌های بازی) و همچنین مراکز بازی سرپوشیده مشمول استاندارد بوده و به صورت مستمر رصد می‌شود، گفت: در سطح استان نزدیک به ۳۰۰ مرکز دارای تجهیزات بازی شامل پارک و شهربازی سرپوشیده وجود دارد که سال گذشته بیش از ۵۲۰ مورد بازرسی از تجهیزات موجود در این مراکز انجام شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر استاندارد تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت این تجهیزات، نصب و بهره‌برداری است، افزود: به هیچ عنوان نباید از تجهیزات بازی که فاقد نشان استاندارد هستند در پارک‌ها و یا شهربازی‌های سرپوشیده استفاده شود. به علاه در مرحله نصب و راه‌اندازی نیز باید الزامات استاندارد رعایت شود.

کارشناس تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌های اداره کل استاندارد کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر و طی بازرسی‌هایی که صورت گرفته، هیچکدام از تجهیزات بازی نصب شده در پارک‌ها و زمین بازی‌های کرمانشاه موفق به دریافت تاییدیه استاندارد نشده اند و در شهربازی‌های سرپوشیده نیز تنها پنج تا ۱۰ درصد تجهیزات بازرسی شده استاندارد بوده است.

وی معضل دیگری که وجود دارد را نصب برخی از تجهیزات بازی در پارک‌ها از سوی بهره‌برداران خصوصی عنوان کرد که این تجهیزات نیز تاییدیه استاندارد ندارند و یادآور شد: شهرداری نباید برای استفاده از چنین تجهیزاتی که استاندارد آنها تایید نشده، قرارداد ببندد.

ریحانی از پیگیری مستمر اداره کل استاندارد استان برای استانداردسازی تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها یاد کرد و افزود: هر ساله از ماه‌های فروردین و اردیبهشت مکاتبات لازم را با شهرداری‌ها جهت استانداردسازی تجهیزات بازی پارک‌ها انجام می‌دهیم، اما متاسفانه تاکنون اقدام جدی در این زمینه صورت نداده اند.

وی مسئولیت بروز هرگونه حادثه در صورت استفاده از تجهیزات بازی غیراستاندارد در پارک‌ها را بر عهده شهرداری‌ها دانست.

کارشناس تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌های اداره کل استاندارد کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه شهربازی‌های سرپوشیده نیز مسئولیت بر عهده اتحادیه مربوطه(شرکت‌های خدماتی) است، ادامه داد: اتحادیه به عنوان اولین مرجع باید از دادن مجوز به مراکزی که تجهیزات آنها غیراستاندارد است، خودداری کند.

ریحانی تاکید کرد: چنانچه متولیان امر شامل شهرداری‌ها و اتحادیه، اقدامات لازم را جهت استانداردسازی تجهیزات بازی انجام ندهند، اداره کل استاندارد ورود کرده و نسبت به برخورد قانونی و حتی پلمب تجهیزات غیراستاندارد اقدام می‌کند.

کارشناس تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌های اداره کل استاندارد کرمانشاه، استانداردسازی تجهیزات بازی را نیازمند همراهی بخش‌های مختلف دانست و ادامه داد: اداره کل استاندارد در این زمینه عمدتا نقش نظارتی دارد، اما چنانچه اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام نشود، اختیار قانونی برای پلمب تجهیزات غیرمجاز را نیز دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود